GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ADSL-006 TARIM VE DOĞA Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Lisans


Türkçe


Erozyon, küresel ısınma ve çevre ilişkileri ekseninde tarım ve doğa ilişkilerini öğrenmektir.


Prof. Dr. Tuğrul YAKUPOĞLU


1 Ekosistemler ve ekolojileri hakkında açıklamalar yapabilir
2 Toprağın ekolojik dengede üstlendiği rolü açıklayabilir
3 Erozyon çeşitleri hakkında fikir yürütebilir
4 İklim değişikliği ve tarım arasındaki ilişkileri açıklayabilir
5 Çölleşmenin sebeplerini sıralayabilir
6 Karbon döngüsünü ve karbon özümlemesini açıklayabilir
7 İklim elemanlarının tarımsal açıdan yorumlamasını yapabilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ekolojik denge unsuru olarak toprak, küresel ısınmanın toprak ve arazi degradasyonuna etkisi, erozyonun çevreye etkisi, çölleşmenin oluşum evreleri, çölleşme ve erozyonun sosyo-ekonomik etkileri, tarım arazilerinin amaç dışı kullanımı, çölleşme ile mücadele eylem planı konularını içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tarımın başlangıcı ve yayılışı, neolitik devrim
2 Ekosistemler ve ekolojileri
3 Toprak bilgisi ve toprağın fonksiyonları
4 Tarım toprakları üzerindeki baskılar
5 Su erozyonu
6 Çölleşme, tanımı, nedenleri ve önemi
7 Tarım arazilerinin amaç dışı kullanımı
8 Fotosentez, solunum ve transpirasyon
9 Doğa bileşeni olarak nem ve tarımsal açıdan değerlendirilmesi
10 Doğa bileşeni olarak hava basıncı ve tarımsal açıdan değerlendirilmesi
11 Doğa bileşeni olarak sıcaklık ve tarımsal açıdan değerlendirilmesi
12 Karbon döngüsü
13 Azot döngüsü
14 Kompost ve kompostlama teknikleri

1.YOBU TV. Tarım ve Doğa ders videoları https://yobutv.bozok.edu.tr/tr/video-grup/ders-icerikleri/tarim-ve-doga 2.Ekosistemler Ekolojisi ve Coğrafyası. İbrahim Atalay. META Yayınları, 2015. 3.Toprak Bilimi. Özbek vd. 2007 (Scheffer’den çeviri). Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, 2007 4.Meteoroloji, Klimatoloji ve Zirai Meteoroloji. Mücahit Karaoğlu. Nobel Yayınları, 2013 5.Toprak ve Su Koruma. Nutullah Özdemir. OMÜ Ziraat Fakültesi Yayınları, 2013



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 12 12
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 52

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 4 3 4 4 4 3 3
ÖÇ 2 3 5 3 5 3 3 4 4
ÖÇ 3 2 3 4 5 2 3 3 4
ÖÇ 4 4 3 4 3 3 4 4 4
ÖÇ 5 3 2 5 4 4 3 5 4
ÖÇ 6 5 4 3 4 3 3 3 3
ÖÇ 7 3 4 3 5 4 3 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek