GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IME013AS SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, eğitimde ve özellikle alan eğitiminde kullanılan geleneksel ve alternatif ölçme araçlarının özelliklerini bilme, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarının yorumlayabilmektir.


Doç. Dr. Emine Özgür ŞEN


1 Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarının özelliklerini bilir.
2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme araçlarının amaçlarını açıklar.
3 Öğrenciyi tanımaya yönelik ölçme ve değerlendirme araçlarının amaçlarını açıklar.
4 Öğrenme çıktılarının nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur.
5 Not verme konusunda bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitimde ölçme ve değerlendirme araçlarının genel özellikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay Konu ile ilgili kaynakların okunması
2 Geleneksel yaklaşıma dayalı araçlar: Yazılı sınavlar Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay Konu ile ilgili kaynakların okunması
3 Geleneksel yaklaşıma dayalı araçlar: kısa cevaplı sınavlar, doğru yanlış sınavları ve eşleştirmeli sınavlar Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay Konu ile ilgili kaynakların okunması
4 Geleneksel yaklaşıma dayalı araçlar: çoktan seçmeli testler, sözlü sınavlar Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay Konu ile ilgili kaynakların okunması
5 Alternatif ölçme ve değerlendirme araçları; Performans değerlendirme Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay Konu ile ilgili kaynakların okunması
6 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay Konu ile ilgili kaynakların okunması
7 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: görüşme Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay Konu ile ilgili kaynakların okunması
8 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyaları Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay Konu ile ilgili kaynakların okunması
9 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: araştırma projeleri Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay Konu ile ilgili kaynakların okunması
10 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: akran ve öz değerlendirme Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, proje hazırlama Konu ile ilgili kaynakların okunması
11 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: tutum ölçekleri Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, proje hazırlama Konu ile ilgili kaynakların okunması
12 Öğrenci başarılarını değerlendirmede dikkat edilecek hususlar Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, proje hazırlama Konu ile ilgili kaynakların okunması
13 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, proje hazırlama Konu ile ilgili kaynakların okunması
14 Not verme Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, proje hazırlama Konu ile ilgili kaynakların okunması

Matematik Eğitiminde Öğrenmelerin Değerlendirilmesi ve Uygulama Örnekleri (Feride Özyıldırım Gümüş - Nobel Yayınevi Ölçme ve değerlendirme



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 98
Ev Ödevi 1 2
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 70
Proje Sunma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 2 2 4
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Proje Hazırlama 1 6 6
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Ev Ödevi 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 89

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek