Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IME013AS | SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, eğitimde ve özellikle alan eğitiminde kullanılan geleneksel ve alternatif ölçme araçlarının özelliklerini bilme, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarının yorumlayabilmektir.
Doç. Dr. Emine Özgür ŞEN
1 | Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarının özelliklerini bilir. |
2 | Geleneksel ölçme ve değerlendirme araçlarının amaçlarını açıklar. |
3 | Öğrenciyi tanımaya yönelik ölçme ve değerlendirme araçlarının amaçlarını açıklar. |
4 | Öğrenme çıktılarının nasıl değerlendirileceği hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Not verme konusunda bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirme araçlarının genel özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
2 | Geleneksel yaklaşıma dayalı araçlar: Yazılı sınavlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
3 | Geleneksel yaklaşıma dayalı araçlar: kısa cevaplı sınavlar, doğru yanlış sınavları ve eşleştirmeli sınavlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
4 | Geleneksel yaklaşıma dayalı araçlar: çoktan seçmeli testler, sözlü sınavlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
5 | Alternatif ölçme ve değerlendirme araçları; Performans değerlendirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
6 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
7 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: görüşme | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
8 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
9 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: araştırma projeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
10 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: akran ve öz değerlendirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, proje hazırlama | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
11 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: tutum ölçekleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, proje hazırlama | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
12 | Öğrenci başarılarını değerlendirmede dikkat edilecek hususlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, proje hazırlama | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
13 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, proje hazırlama | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
14 | Not verme | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay, proje hazırlama | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Matematik Eğitiminde Öğrenmelerin Değerlendirilmesi ve Uygulama Örnekleri (Feride Özyıldırım Gümüş - Nobel Yayınevi Ölçme ve değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 98 |
Ev Ödevi | 1 | 2 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Proje Sunma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |