Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IME012AS | OYUNLA MATEMATİK ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Çeşitli oyunları kullanarak etkili bir matematik öğretimi gerçekleştirme becerisi kazanır
Doç. Dr. Suphi Önder BÜTÜNER
1 | Oyun ve oyun türlerini öğrenir. |
2 | Matematik öğretiminde oyunların önemini kavrar. |
3 | Zekâ oyunları/bulmacaları öğrenir, kullanır. |
4 | Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunları inceler ve kullanır. |
5 | Teknoloji destekli matematik oyunlarını öğrenir ve kullanır |
Birinci Öğretim
yok
yok
Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Oyun ve oyun türleri | Anlatım | yok |
2 | Matematiksel oyunlar | Anlatım | okumalar yapar |
3 | Matematik öğretiminde oyunların önemi | Anlatım, Soru Cevap | okumalar yapar |
4 | Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar | Anlatım, soru cevap | okumalar yapar |
5 | Mantık oyunları | Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma | okumalar yapar |
6 | Zeka oyunları | Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma | okumalar yapar |
7 | Bulmacalar | Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma | okumalar yapar |
8 | Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | okumalar yapar |
9 | Kültürel matematik oyunları | Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma | okumalar yapar |
10 | Oyun teorisi, Teknoloji destekli matematik oyunları | Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma | okumalar yapar |
11 | Teknoloji destekli matematik oyunları | Anlatım, Soru Cevap, Gösterip Yaptırma | okumalar yapar |
12 | Tasarlanan oyunların incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | okumalar yapar |
13 | Tasarlanan oyunların incelenmesi | Tartışma | okumalar yapar |
14 | Tasarlanan oyunların incelenmesi | Tartışma | okumalar yapar |
Hacısalihoğlu, M. (2022). MATEMATİK OYNUYORUM - Oyunla Matematik Öğretimi 5 ve 6. Sınıflar İçin Murtaza Aykaç , Davut Köğce (2021). Eğitsel Oyunlar ile Matematik Öğretimi Hacısalihoğlu, M. (2022). Matematik Oynuyorum-Oyunla Matematik Öğretimi- 7 ve 8.Sınıflar İçin
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 5 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 8 | 8 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 103 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |