Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IME011AS | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı matematik öğretmeni adaylarına bir özel eğitim grubu olan üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerini tanıtmak, üstün yetenekli öğrencilerin öğrenme ihtiyaçları ve onlara yönelik öğretim stratejileri hakkında bilgilendirmektedir.
Doç. Dr. Ceylan GÜLER
1 | Üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerini belirlemek. |
2 | Matematik alanında üstün yetenekli olmanın avantajları ve dezavantajlarını belirlemek. |
3 | Matematikte üstün yetenekli öğrenciler için program tercihlerini belirlemek. |
4 | Üstün yetenekli öğrencilerle ilgili sosyal ilişkileri belirlemek. |
5 | Üstün yetenekli öğrenciler için eğitim programlarını belirlemek. |
Birinci Öğretim
-
-
Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin tanılanması, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, matematikte üstün yeteneğin gelişimi, üstün yetenekli öğrenciler için program tercihleri, üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırma, zenginleştirme, hızlandırma, üstün yetenekli öğrenciyi sınıf içinde destekleme, üstün yetenekli öğrencilerle olan sosyal ilişkiler; üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Üstün Yetenekli öğrenci tanımı, özellikleri. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Ülkemizde üstün yetenekli öğrenciler için bilim-sanat merkezleri. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Üstün yetenekli öğrenciler için matematik programları. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Üstün yetenekli öğrenciler için geometri öğretimi. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Üstün yetenekli öğrenciler için matematik öğretimi. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırma,zenginleştirme,hızlandırma. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Üstün yetenekli öğrencileri sınıf içinde destekleme programları. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Üstün yetenekli öğrencilerle olan sosyal ilişkiler. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Üstün yetenekli öğrenciler için program tercihleri. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | Üstün yetenekli öğrenciler için okul öncesi matematik öğretimi. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Üstün yetenekli öğrenci olmanın avantajlı ve dezavantajlı yönleri. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Üstün yetenekli öğrencilerin uzamsal düşünme,soyut ve analitik düşünme becerileri. | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Johnsen, S. K., & Kendrick, J. (Eds.). (2005). Math education for gifted students. PRUFROCK PRESS INC. Tassel-Baska, V. (1992). Planning Effective Curriculum for Gifted Learners. Love Publishing Co., 1777 S. Bellaire St., Denver, CO 80222. Johnsen, S. K., Assouline, S., & Ryser, G. R. (2013). Teacher's Guide to Using the Common Core State Standards with Mathematically Gifted and Advanced Learners. Sourcebooks, Inc..
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Tartışma | 1 | 20 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 |