GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IME011AS ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı matematik öğretmeni adaylarına bir özel eğitim grubu olan üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerini tanıtmak, üstün yetenekli öğrencilerin öğrenme ihtiyaçları ve onlara yönelik öğretim stratejileri hakkında bilgilendirmektedir.


Doç. Dr. Ceylan GÜLER


1 Üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerini belirlemek.
2 Matematik alanında üstün yetenekli olmanın avantajları ve dezavantajlarını belirlemek.
3 Matematikte üstün yetenekli öğrenciler için program tercihlerini belirlemek.
4 Üstün yetenekli öğrencilerle ilgili sosyal ilişkileri belirlemek.
5 Üstün yetenekli öğrenciler için eğitim programlarını belirlemek.

Birinci Öğretim


-


-


Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin tanılanması, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, matematikte üstün yeteneğin gelişimi, üstün yetenekli öğrenciler için program tercihleri, üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırma, zenginleştirme, hızlandırma, üstün yetenekli öğrenciyi sınıf içinde destekleme, üstün yetenekli öğrencilerle olan sosyal ilişkiler; üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Üstün Yetenekli öğrenci tanımı, özellikleri. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Ülkemizde üstün yetenekli öğrenciler için bilim-sanat merkezleri. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Üstün yetenekli öğrenciler için matematik programları. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Üstün yetenekli öğrenciler için geometri öğretimi. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 Üstün yetenekli öğrenciler için matematik öğretimi. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırma,zenginleştirme,hızlandırma. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 Üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 Üstün yetenekli öğrencileri sınıf içinde destekleme programları. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Üstün yetenekli öğrencilerle olan sosyal ilişkiler. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Üstün yetenekli öğrenciler için program tercihleri. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 Üstün yetenekli öğrenciler için okul öncesi matematik öğretimi. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 Üstün yetenekli öğrenci olmanın avantajlı ve dezavantajlı yönleri. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Üstün yetenekli öğrencilerin uzamsal düşünme,soyut ve analitik düşünme becerileri. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması

Johnsen, S. K., & Kendrick, J. (Eds.). (2005). Math education for gifted students. PRUFROCK PRESS INC. Tassel-Baska, V. (1992). Planning Effective Curriculum for Gifted Learners. Love Publishing Co., 1777 S. Bellaire St., Denver, CO 80222. Johnsen, S. K., Assouline, S., & Ryser, G. R. (2013). Teacher's Guide to Using the Common Core State Standards with Mathematically Gifted and Advanced Learners. Sourcebooks, Inc..



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Tartışma 1 20
Örnek Vaka İncelemesi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Örnek Vaka İncelemesi 2 3 6
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 89

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 4
ÖÇ 2 5 4 5 4 4
ÖÇ 3 5 4 4 4
ÖÇ 4 5 4 4
ÖÇ 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek