Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IME009AS | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Matematiğin sadece sınıf içi ortamda öğretilen bir ders olmadığını göstermek ;matematiği görsel hale getirmek ve matematik öğretimini daha kalıcı hale getirmek; matematik öğretimini kolaylaştırmak.
Dr. Öğr. Üyesi Ceylan ŞEN
1 | Okul dışı öğrenmenin amacı belirtilir. |
2 | Okul dışı öğrenmenin önemini kavratılır. |
3 | Okul dışı öğrenmede kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini öğretilir. |
4 | Okul dışı öğrenme ortamları belirtilir. |
5 | Okul dışı öğrenme etkinliklerini organize edilmesi (planlanma,uygulanma ve değerlendirme) gösterilir. |
Birinci Öğretim
-
-
- Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Matematik Eğitimi - Okul dışı öğrenme ortamlarının tanıtımı, özellikleri ve organizasyon süreci - Dünya'da ve Türkiye'de ki önemli araştırma merkezleri - Okul dışı öğrenme ortamları için etkinlik hazırlama
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Okul dışı öğrenme ortamının amacı,önemi ve kapsamı. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
2 | Okul dışı ortamda proje tabanlı matematik öğretimi. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
3 | Okul dışı matematik öğretiminde ortam temelli öğretim. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
4 | Okul dışı öğrenme ortamları:Müzeler,bilim merkezleri. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
5 | Okul dışı öğrenme ortamları:Hayvanat bahçeleri,botanik bahçeleri. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
6 | Okul dışı öğrenme ortamları:Sanayi kuruluşları,milli parklar. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
7 | Okul dışı öğrenme ortamları:Bilim şenlikleri,bilim kampları. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
8 | Okul dışı öğrenme ortamları:Bilim şenlikleri,bilim kampları. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
9 | Okul dışı öğrenme ortamları:Doğal ortamlar,kırsal bölgeler. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
10 | Okul dışı öğrenme ortamları için peyzaj mimarlığının önemi. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
11 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
12 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin uygulanması. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
13 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
14 | Ülkemizde okul dışı öğrenme yerleri. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
Laçin, C. (2011). Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları, (1. baskı), Ankara: Pegem A Yayınları. Kuijpers N., Maaß K. ve Reitz-Koncebovski K.(2016) Yaşamdaki Matematik ve Fen: Sorgulamaya Dayalı Öğrenme ve İş Dünyası, Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Uygulama/Pratik | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Gözlem | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama Sınavı | 3 | 2 | 6 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Gözlem | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
Rapor Sunma | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |