GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IME009AS MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Matematiğin sadece sınıf içi ortamda öğretilen bir ders olmadığını göstermek ;matematiği görsel hale getirmek ve matematik öğretimini daha kalıcı hale getirmek; matematik öğretimini kolaylaştırmak.


Dr. Öğr. Üyesi Ceylan ŞEN


1 Okul dışı öğrenmenin amacı belirtilir.
2 Okul dışı öğrenmenin önemini kavratılır.
3 Okul dışı öğrenmede kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini öğretilir.
4 Okul dışı öğrenme ortamları belirtilir.
5 Okul dışı öğrenme etkinliklerini organize edilmesi (planlanma,uygulanma ve değerlendirme) gösterilir.

Birinci Öğretim


-


-


- Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Matematik Eğitimi - Okul dışı öğrenme ortamlarının tanıtımı, özellikleri ve organizasyon süreci - Dünya'da ve Türkiye'de ki önemli araştırma merkezleri - Okul dışı öğrenme ortamları için etkinlik hazırlama


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Okul dışı öğrenme ortamının amacı,önemi ve kapsamı. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
2 Okul dışı ortamda proje tabanlı matematik öğretimi. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
3 Okul dışı matematik öğretiminde ortam temelli öğretim. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
4 Okul dışı öğrenme ortamları:Müzeler,bilim merkezleri. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
5 Okul dışı öğrenme ortamları:Hayvanat bahçeleri,botanik bahçeleri. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
6 Okul dışı öğrenme ortamları:Sanayi kuruluşları,milli parklar. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
7 Okul dışı öğrenme ortamları:Bilim şenlikleri,bilim kampları. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
8 Okul dışı öğrenme ortamları:Bilim şenlikleri,bilim kampları. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
9 Okul dışı öğrenme ortamları:Doğal ortamlar,kırsal bölgeler. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
10 Okul dışı öğrenme ortamları için peyzaj mimarlığının önemi. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
11 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
12 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin uygulanması. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
13 Okul dışı öğrenme etkinliklerinin değerlendirilmesi. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
14 Ülkemizde okul dışı öğrenme yerleri. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi

Laçin, C. (2011). Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları, (1. baskı), Ankara: Pegem A Yayınları. Kuijpers N., Maaß K. ve Reitz-Koncebovski K.(2016) Yaşamdaki Matematik ve Fen: Sorgulamaya Dayalı Öğrenme ve İş Dünyası, Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Uygulama/Pratik 1 10
Takım/Grup Çalışması 1 10
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Gözlem 1 10
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama Sınavı 3 2 6
Takım/Grup Çalışması 1 8 8
Gözlem 14 1 14
Rapor Hazırlama 3 8 24
Rapor Sunma 3 2 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 92

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 3 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 3 4 3 4 5
ÖÇ 5 3 4 4 5 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek