Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IME008AS | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğretmen adaylarının, alana özgü öğretim teknolojilerinin özelliklerini ve matematik eğitimindeki kullanım yerlerini açıklayabilecek, öğretim materyallerini geliştirebilecek ve uygulayabilecek, farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirebilecek yetkinliğe getirmektir
Dr. Öğr. Üyesi Şenol NAMLI
1 | Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları açıklar. |
2 | Araç ve materyallerinin öğretimdeki yeri ve önemini fark eder. |
3 | Matematik öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkelerini bilir. |
4 | Matematik dersi öğretim programında kullanılması önerilen öğretim materyallerini tanır ve derste kullanır. |
5 | Öğretim materyallerini dersine uyarlayabilir, değerlendirir ve geliştirir. |
Birinci Öğretim
-
-
Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi | Anlatım Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Öğretim teknolojileri ile iletişim arasındaki ilişki, araç gereçlerin öğretimdeki yeri ve önemi, araç gereç seçiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar, etkileyen faktörler | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Matematik Dersi Öğretim Programında yer verilen öğretim materyalleri | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Pergel, cetvel, açıölçer, gönye ve çizgeç ile yapılan çizimler ve bu araçların kullanımının matematik öğretimdeki yeri | Gösterip Yaptırma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Matematik öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | İki boyutlu öğretim materyalleri | Gösterip Yaptırma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Öğretmen adaylarının hazırladıkları iki boyutlu öğretim materyallerine ilişkin sunumları | Proje Tabanlı Öğrenme | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Poster hazırlama, kullanım amacı, avantaj, dezavantajları, poster hazırlama ile ilgili yazılımlar | Gösterip Yaptırma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Poster hazırlama, kullanım amacı, avantaj, dezavantajları, poster hazırlama ile ilgili yazılımlar | Gösterip Yaptırma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Üç boyutlu öğretim materyalleri | Gösterip Yaptırma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Öğretmen adaylarının tasarladıkları üç boyutlu öğretim materyallerine ilişkin sunumları | Proje Tabanlı Öğrenme | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | Videoların matematik öğretiminde kullanımı ve hazırlanması ve video hazırlama ile ilgili yazılımlar | Proje Tabanlı Öğrenme | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Öğretmen adaylarının bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma | Proje Tabanlı Öğrenme | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Öğretmen adaylarının bir konuya ilişkin farklı materyaller kullanarak tasarladıkları matematik dersini sunmaları ve tartışma | Proje Tabanlı Öğrenme | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Yanpar, T. (2005), Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Anı Yayıncılık, Ankara. Seferoğlu, S. (2006), Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem A Yayıncılık, Ankara. Heinich, R., Molenda, M., Russel, J., Sharon Smaldino, (1996), Instructional Media and Technologies for Learning, Macmillan Publishing, USA. Wiggins, G., Mctighe, J. (2001), Understanding by Design. Merril Printice Hall, USA.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Performans | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Rapor | 1 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 4 | 5 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Rapor Sunma | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Rapor | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |