GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IME007AS MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğretmen adaylarının matematik etkinlikleri geliştirme ve planlama konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmektir.


Doç. Dr. Ceylan GÜLER


1 Matematik öğretiminde etkinlik kullanımını ve amacını anlama.
2 Bir etkinliğin sahip olması gerektiği özellikleri bilme
3 Etkinlik geliştirme ve uygulama
4 Örnek etkinlikleri değerlendirebilme
5 Matematik eğitiminde etkinlik kullanımının faydaları hakkında bilgi sahibi olma

Birinci Öğretim


-


-


Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi, matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri, etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar, örnek etkinlikleri değerlendirme, etkinlik geliştirme, etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dönem planının yapılması ders ile ilgili amaç ve kapsam ile ilgili giriş Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 Etkinlik hazırlama ve uygulamada dikkat edilecek hususlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Etkinlik hazırlama ve uygulamada dikkat edilecek hususlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 Örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 Örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Etkinlik hazırlama Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Etkinlik hazırlama Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 Etkinlik hazırlama Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması

Dede, Y., Doğan M.F. & Aslan-Tutak, F. (2021). Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları. Ankara: Pegem



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Takım/Grup Çalışması 1 20
Rapor Hazırlama 1 20
Rapor Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Takım/Grup Çalışması 3 6 18
Rapor Hazırlama 3 8 24
Rapor Sunma 3 2 6
Bireysel Çalışma 3 4 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Rapor 3 7 21
Toplam İş Yükü (saat) 103

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 3 5
ÖÇ 2 4 5 5
ÖÇ 3 5 3 5 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek