Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IME007AS | MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının matematik etkinlikleri geliştirme ve planlama konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
Doç. Dr. Ceylan GÜLER
1 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımını ve amacını anlama. |
2 | Bir etkinliğin sahip olması gerektiği özellikleri bilme |
3 | Etkinlik geliştirme ve uygulama |
4 | Örnek etkinlikleri değerlendirebilme |
5 | Matematik eğitiminde etkinlik kullanımının faydaları hakkında bilgi sahibi olma |
Birinci Öğretim
-
-
Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi, matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri, etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar, örnek etkinlikleri değerlendirme, etkinlik geliştirme, etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dönem planının yapılması ders ile ilgili amaç ve kapsam ile ilgili giriş | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
2 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
3 | Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
4 | Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
5 | Etkinlik hazırlama ve uygulamada dikkat edilecek hususlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
6 | Etkinlik hazırlama ve uygulamada dikkat edilecek hususlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
7 | Örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
8 | Örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
9 | Örnek etkinliklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
10 | Etkinlik hazırlama | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
11 | Etkinlik hazırlama | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
12 | Etkinlik hazırlama | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
13 | Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
14 | Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi | Konu İncelenip Araştırma Yapılması |
Dede, Y., Doğan M.F. & Aslan-Tutak, F. (2021). Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları. Ankara: Pegem
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
Rapor Sunma | 3 | 2 | 6 |
Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Rapor | 3 | 7 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 103 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 |