GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IME006AS MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖZDÜZÜNLEME Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans



Öğretmen adaylarının özdüzenleme ve üstbiliş kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını, özdüzenlemeli öğrenme süreçlerini yönetebilmesini, özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları oluşturabilmesini ve kendi özdüzenleme becerilerini geliştirebilmesini sağlamaktır.


Doç. Dr. Suphi Önder BÜTÜNER


1 Özdüzenleme ve üstbiliş kavramlarını kavrar, bu kavramların önemi hakkında fikir sahibi olur.
2 Öğrencilerin özdüzenlemeli öğrenme süreçlerine katkı sağlar.
3 Özdüzenlemeli öğrenme stratejilerinin farkında olur.
4 Özdüzenlemeli öğrenme eğitiminin öğrenciye sağlayacağı katkının farkında olur.
5 Özdüzenleme becerisinin geliştirilmesine yönelik neler yapılabileceği hakkında bilgi sahibi olur

Birinci Öğretim


-


-


Özdüzenleme ve özdüzenlemeli öğrenme süreçleri; matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi; matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri ve özdüzenlemeli öğrenme stratejileri; özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları; üstbiliş; öğretmenlerde özdüzenleme; üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Özdüzenleme ile ilgili temel kavramlar. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
2 Matematik eğitiminde özdüzenlemenin amacı ve önemi. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
3 Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri. Konunun araştırılıp incelenmesi
4 Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
5 Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
6 Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen öğretim uygulamaları. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
7 Üstbiliş Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
8 Ara Sınav Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
9 Öğretmenlerde özdüzenleme. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
10 Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
11 Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
12 Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
13 Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi
14 Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. Anlatım Yöntemi Konunun araştırılıp incelenmesi

Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, Gönül SAKIZ, Nobel



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 20
Okuma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Proje Hazırlama 1 20
Proje Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Proje Hazırlama 1 6 6
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 4 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 4 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek