Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IME006AS | MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖZDÜZÜNLEME | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Öğretmen adaylarının özdüzenleme ve üstbiliş kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını, özdüzenlemeli öğrenme süreçlerini yönetebilmesini, özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları oluşturabilmesini ve kendi özdüzenleme becerilerini geliştirebilmesini sağlamaktır.
Doç. Dr. Suphi Önder BÜTÜNER
1 | Özdüzenleme ve üstbiliş kavramlarını kavrar, bu kavramların önemi hakkında fikir sahibi olur. |
2 | Öğrencilerin özdüzenlemeli öğrenme süreçlerine katkı sağlar. |
3 | Özdüzenlemeli öğrenme stratejilerinin farkında olur. |
4 | Özdüzenlemeli öğrenme eğitiminin öğrenciye sağlayacağı katkının farkında olur. |
5 | Özdüzenleme becerisinin geliştirilmesine yönelik neler yapılabileceği hakkında bilgi sahibi olur |
Birinci Öğretim
-
-
Özdüzenleme ve özdüzenlemeli öğrenme süreçleri; matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi; matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri ve özdüzenlemeli öğrenme stratejileri; özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları; üstbiliş; öğretmenlerde özdüzenleme; üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Özdüzenleme ile ilgili temel kavramlar. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
2 | Matematik eğitiminde özdüzenlemenin amacı ve önemi. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
3 | Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri. | Konunun araştırılıp incelenmesi | |
4 | Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
5 | Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
6 | Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen öğretim uygulamaları. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
7 | Üstbiliş | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
8 | Ara Sınav | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
9 | Öğretmenlerde özdüzenleme. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
10 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
11 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
12 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
13 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
14 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, Gönül SAKIZ, Nobel
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 20 |
Okuma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 |