Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IME002AS | KÜLTÜR VE MATEMATİK | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders ile ilköğretim II. kademede görev yapacak öğretmen adaylarını matematiğin ve matematik öğretimin kültürel boyutları hakkında bilgilendirmek ve öğretmen adaylarına bu alanda gerekli pedagojik becerileri kazandırmak hedeflenmiştir.
Doç. Dr. Ceylan GÜLER
1 | Matematiğin farklı kültürle ilişkisini ortaya çıkarmak. |
2 | Etnomatematik alanında yapılan çalışmaları ortaya çıkarmak. |
3 | Matematik ve antropoloji arasındaki ilişkiyi belirlemek |
4 | Matematik ve dilbilimi arasındaki ilişkiyi belirlemek |
5 | Farklı kültürlerle ilişkin sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlamak. |
Birinci Öğretim
-
-
Matematik ve kültür ilişkisi; matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak, farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları, etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri, matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki; sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi; farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Matematik ve kültür ilişkisi | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
2 | Matematiksel kavramlari çeşitli kültürler açısından tanımlamak | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
3 | Etnomatematik tanımı ve özellikleri | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
4 | Matematik ve antropoloji arasındaki ilişki. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
5 | Matematik ve dil arasındaki ilişki. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
6 | Etnomatematik kullanarak sınıf içi matematik etkinlikleri hazırlamak. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
7 | Farklı kültürlere ilişkin sınıf içi matematik etkinlikleri. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
8 | Ara sınav | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
9 | Matematik felsefesi ve kültür arasındaki ilişki | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
10 | Geometri ve kültür. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
11 | Matematik ve Sanat. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
12 | Matematik ve arkeoloji. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
13 | Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
14 | Matematik ve toplum. | Anlatım Yöntemi | Konunun araştırılıp incelenmesi |
Bishop, A. (1991). Mathematical enculturation: A cultural perspective on mathematics education (Vol. 6). Springer Science & Business Media. d'Ambrosio, U. (2001). What is ethnomathematics, and how can it help children in schools?. Teaching children mathematics, 7(6), 308.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Tartışma | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Performans | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 |
Rapor Sunma | 1 | 25 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 4 | 4 | 16 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Rapor Sunma | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Rapor | 4 | 2 | 8 |
Performans | 4 | 4 | 16 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 94 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |