Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IME302AZ | CEBİR ÖĞRETİMİ | Ders | 3 | 6 | 5,00 |
Lisans
Bu dersin amacı, cebir ve tarihsel gelişimine yönelik bilgileri öğrenmek, cebir öğrenme alanı, alt öğrenme alanları ve kazanımlarına dair bilgi sahibi olmaktır. Ayrıca etkili bir cebir öğretiminin nasıl yapılacağını açıklamak ve çocuklarda cebirsel düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamlarının tasarlamak, cebir öğretiminde öğrencilerin sahip olabileceği bazı kavram yanılgıları ve öğrenme zorlukları hakkında fikir sahibi olmak, cebir öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, materyalleri kullanarak matematik programındaki cebir öğrenme alanı ile ilgili plan ve etkinlikleri hazırlayabilmek ve dinamik matematik yazılımlarını kullanabilmek dersin diğer amaçlarındandır.
Doç. Dr. Ceylan GÜLER
1 | Cebir ve tarihsel gelişimi hakkında fikir sahibi olur. |
2 | Cebir öğretiminin dayandığı öğrenme teorileri hakkında yorum yapar. |
3 | Cebir öğrenme alanının alt öğrenme alanları ve kazanımlarını bilir. |
4 | Cebir dersinde öğrencilerin bazı kavram yanılgıları ve öğrenme zorlukları hakkında yorum yapar. |
5 | Cebirsel ifadeleri anlamlandırma ve cebirsel ifadelerle işlem yapabilme becerisinin kazandırılması hakkında bilgi sahibi olur. |
6 | Eşitlikler, özdeşlikler, denklem ve doğrusal denklemler, denklem sistemleri ve eşitsizlikler gibi ilköğretimde ele alınan cebir alt öğrenme alanlarının öğretimi hakkında bilgi sahibi olur. |
7 | Cebir öğretiminde uygun strateji ve materyalleri kullanır. |
8 | Cebir konularına ilişkin öğrenci düşüncesini anlayabilir ve yorumlar. |
Birinci Öğretim
-
-
Cebir ve tarihsel gelişimi, cebir öğretiminin dayandığı öğrenme teorileri, çocuklarda cebirsel düşünce biçiminin gelişmesi, cebir öğretiminin temel ilkeleri, temel cebir kavramları, cebir alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, alan ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleleri tarama
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Cebirsel düşünme | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
2 | Cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
3 | Cebir öncesi dönem | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
4 | Aritmetik-cebir ilişkisi | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
5 | Aritmetikten cebire geçiş | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
6 | Genelleştirilmiş aritmetik ve fonksiyonel düşünme | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
7 | Temel cebir kavramları | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
8 | Cebir öğretiminde farklı gösterimler | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
9 | Değişken, cebirsel ifade | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
10 | cebirsel ifadeler | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
11 | Eşitlik ve denklem | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
12 | Doğrusal denklemler | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
13 | Eşitsizlikler | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
14 | Cebir konularının günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi | Sunuş Yoluyla Öğretim | Konunun incelenip araştırılması |
1.Carpenter, T. P. (1980). Research in Cognitive Development. In R. J. Shumway (Ed.), Research in mathematicseducation (pp. 146-206). Reston, VA: The National Council of Teachers of Mathematics. 2.Schoenfeld, A. H., & Arcavi. A., 1988. On the Meaning of Variable. Mathematics Teacher, 81, 6, 420?427. 3.Second handbook of research on mathematics teaching and learning : a project of the national council of teachers of mathematics / Frank K. Lester, Jr.,editor. 4.Skemp, R. (1976). Relationa lUnderstanding and Instrumental Understanding. Mathematics Teaching, 77, 20-26. 5. Şen, C., & Güler, G. (2022). Cebir uygulamaları ile ilkokul ve ortaokulda cebir öğretimi. Vizetek Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Tartışma | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Soru-Yanıt | 4 | 2 | 8 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 2 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 3 |