GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IME101AZ MATEMATİĞİN TEMELLERİ I Ders 1 1 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğretmen adaylarının sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki konulara ilişkin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.


Doç. Dr. Ceylan GÜLER


1 Matematik programında yer alan sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri açıklar.
2 Matematik programında yer alan sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki kavramların birbiriyle ilişkisini bilir.
3 Cebirsel ifadeleri kullanarak matematiğin problemlere çözüm getirebileceğini fark eder.
4 Matematiksel kavramları çoklu gösterimlerle ifade eder ve birbirlerine dönüştürür.
5 Cebirin ve cebirsel ifadelerin günlük hayattaki yansımalarını ve uygulamalarını bilir.

Birinci Öğretim


-


-


Matematik programında sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki (doğal sayılar, doğal sayılarla işlemler, kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık gösterim, yüzdeler, çarpanlar ve katlar, kümeler, tam sayılar, tam sayılarla işlemler, rasyonel sayılar, rasyonel sayılarla işlemler, oran, oran ve orantı, üslü ifadeler, kareköklü ifadeler, cebirsel ifadeler, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, cebirsel ifadeler ve özdeşlikler, eşitsizlikler) konulara ilişkin temel kavramlar ve özellikleri; bu kavramların birbiriyle ilişkisi, matematiksel kavramların tartışılması ve çoklu gösterimlerle birbirlerine dönüştürülmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Doğal sayılar kümesi ve doğal sayılarla yapılan işlemler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Tam sayılar kümesi ve tam sayılarla yapılan işlemler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Rasyonel sayılar kümesi, rasyonel sayılarla yapılan işlemler, ondalık gösterimler ve yüzdeler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 Üslü ifadeler ve üslü ifadelerle yapılan işlemler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Kareköklü ifadeler ve kareköklü ifadelerle yapılan işlemler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 Oran kavramı Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Ara sınav Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 Oran ve orantı kavramları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Cebirsel ifadeler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Özdeşlikler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 Eşitlik ve denklem Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 Doğrusal denklemler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Doğrusal Denklemler II Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Gösterme Yöntemi Konu İncelenip Araştırma Yapılması

Argün, Z., Arıkan, A., Bulut S., Halıcıoğlu, S. (2014). Temel Matematik Kavramların Künyesi, Gazi Kitabevi, Ankara. Balcı, M. (2014). Temel Matematik, Sürat Üniversite Yayınları, İstanbul. Elçi, A., Güzel, E.B., Günhan, B. C., Çimen, E.E. (2016). Temel matematiksel kavramlar ve uygulamaları. Pegem Yayıncılık, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Bireysel Çalışma 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 9 9
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 55

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 4 5 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek