GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GK013S SANAT VE ESTETİK Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilere modern yaşamın ve toplumun yapıtaşlarından olan sanatın değerini ve önemini kavratmak. Sanatın dilini anlamalarını ondan haz duymalarına imkân sağlamak.


Anabilim Dalı öğretim üyeleri.


1 Öğrenciler, grupla çalışma becerisi geliştirir
2 Öğrenciler, sanat alanları ile ilgili uygulama yapar
3 Öğrenciler, sanat eğitimi araçlarını tanır
4 Öğrenciler, özgün tasarımlar ve üretimler yapar
5 Öğrenciler, çalışma uygulama alanlarını tanıyabilecek ve ayrımsama yapar

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Düşünce tarihi ve felsefede sanat kuramlarına bakış, sanat alanında bilgi ve deneyimlerin kuramsal ve uygulamalı yönünü kavrama, sanat tarihi ve felsefe konusunda eleştirel düşünme, değerlendirme, bilim ve teknolojiden yararlanarak sanat kuramlarını yorumlama, sanatın eğitsel işlevleri, sanat objesiyle sanayi objesini ayırabilme, sanatsal olay ve olgular üzerinden farklı disiplinlere ait yapıtları okuma becerisi kazandırma, sanat eserlerinin sergilendiği ortamlar hakkında bilgi ve yaşantılar edinme, yaratıcılık kavramı, yaratıcı birey ve özellikleri, yaratıcı düşünme, sanatsal yaratma süreçleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sanat eğitimi nedir? Nitelikli bir sanat eğitimi nasıl olmalıdır? Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği Anlatım Yok
2 İnsanın sanatsal gelişimi. Çocuk resimleri. Çocuk resmi kuramları. Sanat ve çocuk resmi. Çocuk resminde simgeler. Anlatım Yok
3 Çocukta algı. Mekan kavramı. Anlatımsal açıdan çocuk resimlerini sınıflandırma. Çocuk resimlerinin grafiksel gelişim aşamaları. Anlatım Yok
4 Çocuk resimlerinin grafiksel gelişim aşamaları Karalama dönemi. Şema öncesi dönem. Şematik dönem çocuk resimlerini tanıma ve eleştirebilme Anlatım Yok
5 Çocuk resimlerinin grafiksel gelişim aşamaları. Gerçekçilik dönemi. Doğalcılık dönemi. Çocuk resimlerini tanıma ve eleştirebilme Anlatım Yok
6 Tasarım elemanları ve ilkeleri. Çizgi-doku-leke-form ve şekil-renk-valör. Tasarı çalışmaları yapabilme Anlatım Yok
7 Tasarım eleman ve ilkeleri. ritim-ve hareket-denge-vurgu-konrast-çeşitlilik birlik. Tasarı çalışmaları yapabilme Anlatım Yok
8 Sanat öğretiminde uygulamalar. İmgesel tasarım çalışmaları. Anlatım Yok
9 Sanat öğretiminde uygulamalar. İmgesel tasarım çalışmaları. Anlatım Yok
10 Sanat öğretiminde uygulamalar. Renkli perspektif çalışmaları Anlatım Yok
11 Sanat öğretiminde uygulamalar. İki ve üç boyutlu kağıt çalışmaları Anlatım Yok
12 Sanat öğretiminde uygulamalar. Baskı teknikleri Anlatım Yok
13 Sanat öğretiminde uygulamalar Artık malzeme tasarı çalışmaları(rekreasyon) Anlatım Yok
14 Sanat eserlerini tanıma ve inceleme. Eğitimde drama. Anlatım Yok

Buyurgan, S. Buyurgan, U.2007; Sanat eğitimi ve öğretimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Artut, Kazım.2004; Sanat öğretimi kuramları ve yöntemleri, Anı yayıncılık, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 1 14
Beyin Fırtınası 14 1 14
Bireysel Çalışma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Quiz için Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 72

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek