GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GK006S GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Lisans


Türkçe


Türk kültürünün zengin ve çok katmanlı birikiminden yararlanarak yüzyıllar içinde üretilen sanat eserlerini temel nitelikleri, malzemeleri, yapım teknikleri açısından tanıtan ve örnekler aracılığıyla inceleyen bir ders olarak kurgulanmıştır.


Anabilim Dalı öğretim üyeleri


1 1-Geleneksel Türk El sanatları nelerdir tanımını yapar
2 2-Geleneksel Türk Sanatlarında sınıflandırmasını yapar.
3 3-Geleneksel Türk Sanatlarını ham maddesine göre ayrım yapar.
4 4-Geleneksel Türk Sanatlarında coğrafi işaretli ürünleri tanımlayabilir.
5 5-Geleneksel Türk Sanatlarındaki motifleri anlamlarını kompozisyonlarını tanımlar.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Geleneksel Türk El Sanatları içinde yer alan kitap sanatları (cilt, hat, tezhip, tasvir, kağıt oymacılığı, ebru), çini-seramik sanatı, halı sanatı, kumaş sanatı, maden sanatı, ahşap sanatı, taş sanatı hakkında genel bilgiler ve örnek eserler üzerinden incelemeler; günümüzde geleneksel sanatlar adına yapılan çalışmalar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sanat ve Zanaat Nedir? Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
2 Hammaddesi lif olan el sanatları. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
3 Hammaddesi ağaç olan el sanatları. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
4 Hammaddesi Taş olan el sanatları. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
5 Hammaddesi Toprak olan el sanatları. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
6 Hammadde olarak maden işleyen el sanatları. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
7 . Hammaddesi ince dallar ve saplar olan el sanatları. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
8 Hammaddesi kağıt olan el sanatları. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
9 coğrafi işaret ve el sanatları. Coğrafi işaret turistik hediyelik eşya ilişkisi. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
10 Turistik hediyelik eşya olarak geleneksel oyuncaklar. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
11 Anadolu Motifleri. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
12 etnoğrafya Müzeleri. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
13 etnografik eser inceleme. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılması
14 Geleneksel Türk El Sanatları ile ilgili teknik gezi. Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu İncelenip Araştırma Yapılmas

Geleneksel Türk El Sanatlarına Giriş, İsmail Öztürk, Ürün yayınlları ,Ankara Türk El Sanatları, Hatice örcün Barışta, 1998, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 25
Ev Ödevi 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
Quiz 1 4 4
Derse Katılım 1 1 1
Gösterme 1 1 1
Alan Gezisi 1 4 4
Beyin Fırtınası 4 1 4
Bireysel Çalışma 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 8 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 10 20
Quiz için Bireysel Çalışma 1 4 4
Ev Ödevi 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek