Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB018S | SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Sürdürüleilirlik kavramını, gelişimini, Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararlarını, sürdürülebilir kalkınmanın boyutlarını, sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkilerini, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirliği kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.
Prof. Dr. Emine Babaoğlan Çelik
1 | Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından faydalarını açıklar. |
2 | İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirlik Kavramını Açıklar; |
3 | İnsan faaliyetlerinin doğal dengeyi nasıl etkilediği konusunda çıkarımda bulunur. |
4 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisini analiz eder |
5 | Eğitim ve Sürdürülebilir Kalkınma ile ilgili kavramları tanımlar |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Sürdürülebilirlik kavramı, gelişimi, Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararları, sürdürülebilir kalkınmanın boyutları, sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkisi, insanlığın geleceği bakımından sürdürülebilirlik ilişkisi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilir kalkınma | ||
2 | Sürdürülebilir kalkınmanın tarihsel gelişimi | ||
3 | Toplumsal Değişim ve Sürdürülebilirlik | ||
4 | Sürdürülebilirlik ve Eğitim, | ||
5 | Sürdürülebilirlik ve Eğitim, | ||
6 | İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirliği | ||
7 | Göç Yoksulluk ve Eşitsizlik | ||
8 | Sürdürülebilir Çevre | ||
9 | Ekoloji, Küresel Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik | ||
10 | Doğaya Uygun Sürdürülebilir Toplum | ||
11 | Türkiye’de Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim | ||
12 | Nüfus, Ekonomik Sistem ve Doğal Çevrenin Sürdürülebilirliği | ||
13 | Göç, Eğitim, Sağlık ve Sürdürülebilirlik | ||
14 | Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları ve Sürdürülebilir Çevre |
Aksu, C.(2011). Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre, Güney Ege Kalkınma Ajansı, ss:33. Yıldız, O. (2019). Sürdürülebilir Kalkınma Kapsamında Ekoturizmin Muğla İlinin Ekonomik Kalkınmasına Etkileri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Doktora Tezi. Çetin, B. (2014). Eğitim ve Kalkınma İlişkisi: Türkiye Örneği. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |