GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB018S SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Sürdürüleilirlik kavramını, gelişimini, Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararlarını, sürdürülebilir kalkınmanın boyutlarını, sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkilerini, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirliği kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.


Prof. Dr. Emine Babaoğlan Çelik


1 Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından faydalarını açıklar.
2 İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirlik Kavramını Açıklar;
3 İnsan faaliyetlerinin doğal dengeyi nasıl etkilediği konusunda çıkarımda bulunur.
4 Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisini analiz eder
5 Eğitim ve Sürdürülebilir Kalkınma ile ilgili kavramları tanımlar

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Sürdürülebilirlik kavramı, gelişimi, Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararları, sürdürülebilir kalkınmanın boyutları, sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkisi, insanlığın geleceği bakımından sürdürülebilirlik ilişkisi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sürdürülebilir kalkınma
2 Sürdürülebilir kalkınmanın tarihsel gelişimi
3 Toplumsal Değişim ve Sürdürülebilirlik
4 Sürdürülebilirlik ve Eğitim,
5 Sürdürülebilirlik ve Eğitim,
6 İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirliği
7 Göç Yoksulluk ve Eşitsizlik
8 Sürdürülebilir Çevre
9 Ekoloji, Küresel Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik
10 Doğaya Uygun Sürdürülebilir Toplum
11 Türkiye’de Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim
12 Nüfus, Ekonomik Sistem ve Doğal Çevrenin Sürdürülebilirliği
13 Göç, Eğitim, Sağlık ve Sürdürülebilirlik
14 Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları ve Sürdürülebilir Çevre

Aksu, C.(2011). Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre, Güney Ege Kalkınma Ajansı, ss:33. Yıldız, O. (2019). Sürdürülebilir Kalkınma Kapsamında Ekoturizmin Muğla İlinin Ekonomik Kalkınmasına Etkileri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Doktora Tezi. Çetin, B. (2014). Eğitim ve Kalkınma İlişkisi: Türkiye Örneği. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Beyin Fırtınası 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 96

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 4 3 3 3 3 3 4 3 3
ÖÇ 4 3 3 5 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek