GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB001S AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans



Bu dersin amacı öğretmen adaylarına asenkron veya senkron süreçlerde öğretim sürecini tasarlama ve yönetmeye ilişkin bilgi ve beceriler kazandırmaktır.



1 Açık ve uzaktan öğrenmenin tanımını yapabilecek ve buna ilişkin kavramları açıklayabilecektir.
2 Açık ve uzaktan öğrenmenin güçlü ve zayıf yönlerini açıklayabilir
3 Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihsel gelişimini açıklayabilir
4 Açık ve uzaktan öğrenmeye ilişkin temel kavramları, türleri ve yaklaşımları bilir.
5 ürkiye’de yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarını söyler.

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Bu ders hem yüz yüze hem de bir eğitsel ağ olan Edmodo üzerinden ders sunumları, görsel işitsel ders materyalleri ve ödev paylaşımı şeklinde yürütülmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders izlencesi, ödev ve proje tanıtımı
2 Uzaktan eğitimin tanımı
3 Uzaktan eğitimi ile ilgili temel kavramlar
4 Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi
5 Uzaktan eğitimde kullanılan teknoloji ve ortamlar
6 Türkiye’de uzaktan eğitim uygulamaları
7 Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı
8 Ara Sınav 1
9 Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı
10 Uzaktan eğitimde eğiticilerin ve öğrencilerin rolü
11 Uzaktan Eğitim Kuramları
12 Uzaktan Eğitime İlişkin Araştırmalar
13 Internet ve Uzaktan Eğitim
14 Uzaktan Eğitim Yazılımları
15 Final sınavı

İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi.KIRIK, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.Akdemir, O. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Gözlem 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 5 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 10 50
Okuma 1 1 1
Rapor 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek