GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE009AS TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans



Biyolojik zenginlik konularını günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi ve 4. – 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirilmesi.



1 Biyolojik zenginliği kavrayabilir
2 Türkiye'nin biyolojik zenginliğini anlayabilir.
3 Biyolojik zenginliklerimizi 4. – 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirilebilir.
4 Çevre kirliliği ve önlemleri üzerine bireysel ve toplumsal bilincini artırır.
5 Çevre kirliğine insane etkisini kavrar

Birinci Öğretim


-


-


Türkiye'nin florası ve faunası, endemik türler, genetik çeşitlilik


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı/Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu ile ilgili araştırmaların yapılması
2 Türkiye Florasının Zenginliği Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
3 Endemik bitkiler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
4 Endemik bitkiler bakımından zengin cinsler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
5 Endemik türler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
6 Genetik çeşitlilik Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
7 Bitki genetik kaynakları yönünden ülkemizdeki durum Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
8 Bitki genetik çeşitliliğini azaltan etkenler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
9 Türkiye’ de bitki genetik çeşitliliğini koruma Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
10 Genetik çeşitliliğin korunması bakımından coğrafi bölgeler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
11 Hayvancılıktaki genetik kaynaklar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
12 tür çeşitliliği açısından hayvan faunasının durumu Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
13 Nesli tehlikede olan canlılar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
14 Nesli tehlikede olan canlılar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması

Kence, A. (1987). TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ, TÜRKİYE ÇEVRE SORUNLARI. VAKFI YAYINI



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Rapor Hazırlama 2 20
Rapor Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Proje Hazırlama 1 20
Proje Sunma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rapor Hazırlama 1 15 15
Rapor Sunma 1 3 3
Proje Hazırlama 1 12 12
Proje Sunma 1 3 3
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 93

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 4 5 5
ÖÇ 3 5 4 5
ÖÇ 4 3 4 5 5
ÖÇ 5 5 3 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek