Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBE009AS | TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Biyolojik zenginlik konularını günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi ve 4. – 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirilmesi.
1 | Biyolojik zenginliği kavrayabilir |
2 | Türkiye'nin biyolojik zenginliğini anlayabilir. |
3 | Biyolojik zenginliklerimizi 4. – 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirilebilir. |
4 | Çevre kirliliği ve önlemleri üzerine bireysel ve toplumsal bilincini artırır. |
5 | Çevre kirliğine insane etkisini kavrar |
Birinci Öğretim
-
-
Türkiye'nin florası ve faunası, endemik türler, genetik çeşitlilik
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı/Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu ile ilgili araştırmaların yapılması |
2 | Türkiye Florasının Zenginliği | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
3 | Endemik bitkiler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
4 | Endemik bitkiler bakımından zengin cinsler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
5 | Endemik türler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
6 | Genetik çeşitlilik | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
7 | Bitki genetik kaynakları yönünden ülkemizdeki durum | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
8 | Bitki genetik çeşitliliğini azaltan etkenler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
9 | Türkiye’ de bitki genetik çeşitliliğini koruma | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
10 | Genetik çeşitliliğin korunması bakımından coğrafi bölgeler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
11 | Hayvancılıktaki genetik kaynaklar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
12 | tür çeşitliliği açısından hayvan faunasının durumu | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
13 | Nesli tehlikede olan canlılar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
14 | Nesli tehlikede olan canlılar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
Kence, A. (1987). TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ, TÜRKİYE ÇEVRE SORUNLARI. VAKFI YAYINI
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rapor Hazırlama | 2 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |