[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
FBE009AS | TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
[Lisans]
Biyolojik zenginlik konularını günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi ve 4. – 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirilmesi.
1 | Biyolojik zenginliği kavrayabilir |
2 | Türkiye'nin biyolojik zenginliğini anlayabilir. |
3 | Biyolojik zenginliklerimizi 4. – 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirilebilir. |
4 | Çevre kirliliği ve önlemleri üzerine bireysel ve toplumsal bilincini artırır. |
5 | Çevre kirliğine insane etkisini kavrar |
Birinci Öğretim
-
-
Türkiye'nin florası ve faunası, endemik türler, genetik çeşitlilik
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı/Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu ile ilgili araştırmaların yapılması |
2 | Türkiye Florasının Zenginliği | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
3 | Endemik bitkiler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
4 | Endemik bitkiler bakımından zengin cinsler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
5 | Endemik türler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
6 | Genetik çeşitlilik | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
7 | Bitki genetik kaynakları yönünden ülkemizdeki durum | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
8 | Bitki genetik çeşitliliğini azaltan etkenler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
9 | Türkiye’ de bitki genetik çeşitliliğini koruma | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
10 | Genetik çeşitliliğin korunması bakımından coğrafi bölgeler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
11 | Hayvancılıktaki genetik kaynaklar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
12 | tür çeşitliliği açısından hayvan faunasının durumu | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
13 | Nesli tehlikede olan canlılar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
14 | Nesli tehlikede olan canlılar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği | Konu tekrarının yapılması |
Kence, A. (1987). TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ, TÜRKİYE ÇEVRE SORUNLARI. VAKFI YAYINI
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rapor Hazırlama | 2 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 20 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 20 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
-
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 3 | 3 |
Proje Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
[ToplamIsYuku] | 93 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
[OC] 3 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||||
[OC] 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
[OC] 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |