[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
FBE009AS TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

[Lisans]



Biyolojik zenginlik konularını günlük yaşamdan örneklerle zenginleştirilmesi ve 4. – 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirilmesi.



1 Biyolojik zenginliği kavrayabilir
2 Türkiye'nin biyolojik zenginliğini anlayabilir.
3 Biyolojik zenginliklerimizi 4. – 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programı ile ilişkilendirilebilir.
4 Çevre kirliliği ve önlemleri üzerine bireysel ve toplumsal bilincini artırır.
5 Çevre kirliğine insane etkisini kavrar

Birinci Öğretim


-


-


Türkiye'nin florası ve faunası, endemik türler, genetik çeşitlilik


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Ders tanıtımı/Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu ile ilgili araştırmaların yapılması
2 Türkiye Florasının Zenginliği Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
3 Endemik bitkiler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
4 Endemik bitkiler bakımından zengin cinsler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
5 Endemik türler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
6 Genetik çeşitlilik Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
7 Bitki genetik kaynakları yönünden ülkemizdeki durum Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
8 Bitki genetik çeşitliliğini azaltan etkenler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
9 Türkiye’ de bitki genetik çeşitliliğini koruma Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
10 Genetik çeşitliliğin korunması bakımından coğrafi bölgeler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
11 Hayvancılıktaki genetik kaynaklar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
12 tür çeşitliliği açısından hayvan faunasının durumu Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
13 Nesli tehlikede olan canlılar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması
14 Nesli tehlikede olan canlılar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği Konu tekrarının yapılması

Kence, A. (1987). TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ, TÜRKİYE ÇEVRE SORUNLARI. VAKFI YAYINI



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 60
Rapor Hazırlama 2 20
Rapor Sunma 1 20
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 60
Proje Hazırlama 1 20
Proje Sunma 1 20
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

-


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rapor Hazırlama 1 15 15
Rapor Sunma 1 3 3
Proje Hazırlama 1 12 12
Proje Sunma 1 3 3
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
[ToplamIsYuku] 93

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17
[OC] 1 5 5 5
[OC] 2 5 4 5 5
[OC] 3 5 4 5
[OC] 4 3 4 5 5
[OC] 5 5 3 5 5 5
[PCOCAciklama]