Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBE008AS | SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini ve alternatif değerlendirme yöntemlerini fen sınıflarında nasıl kullanacaklarını öğretmektir
Doç. Dr. Ferhat Karakaya
1 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini tanır. |
2 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları açıklar ve örnek verir. |
3 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları açıklar ve örnek verir. |
4 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususları açıklar. |
5 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesini ve not vermeyi gerçekleştirir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı Sınavlar, Kısa Cevaplı Sınavlar, Doğru-Yanlış Tipi Testler, Çoktan Seçmeli Testler, Eşleştirmeli Testler, Sözlü Yoklamalar; Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Gözlem, Görüşme, Performans Değerlendirme, Öğrenci Ürün Dosyası, Araştırma Kâğıtları, Araştırma Projeleri, Akran Değerlendirmesi, Öz Değerlendirme, Tutum Ölçekleri; Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Dikkat Edilecek Hususlar; Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi ve Not Verme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
2 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
3 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
4 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı Sınavlar, Kısa Cevaplı Sınavlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
5 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Doğru-Yanlış Tipi Testler, Çoktan Seçmeli Testler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
6 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Eşleştirmeli Testler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
7 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Sözlü Yoklamalar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
8 | Öz ve Akran Değerlendirme, Gözlem-Görüşme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme | Konu Tekrarının Yapılması |
9 | Süreç Değerlendirme Yaklaşımları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme | Konu Tekrarının Yapılması |
10 | Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Performans Değerlendirme, Öğrenci Ürün Dosyası | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme | Konu Tekrarının Yapılması |
11 | Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Araştırma Kağıtları, Araştırma Projeleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme | Konu Tekrarının Yapılması |
12 | Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Akran Değerlendirmesi, Öz Değerlendirme, Tutum Ölçekleri | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme | Konu Tekrarının Yapılması |
13 | Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Dikkat Edilecek Hususlar | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme | Konu Tekrarının Yapılması |
14 | Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi ve Not Verme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme | Konu Tekrarının Yapılması |
1. Tabak, H., Özdemir, V. (2023). Sınıf İçi Öğrenmeleri Ölçme ve Değerlendirme Kavram ve Uygulamalar, Pegem Akademi. 2. Miller, M. D., Linn, R., & Gronlund, N. (2009). Measurement and evaluation in teaching. New Jersey, Pearson Education, Inc.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Makale Kritik Etme | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Uygulama Sınavı | 12 | 2 | 24 |
Takım/Grup Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Rapor | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 98 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |