GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE008AS SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini ve alternatif değerlendirme yöntemlerini fen sınıflarında nasıl kullanacaklarını öğretmektir


Doç. Dr. Ferhat Karakaya


1 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini tanır.
2 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları açıklar ve örnek verir.
3 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları açıklar ve örnek verir.
4 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususları açıklar.
5 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesini ve not vermeyi gerçekleştirir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı Sınavlar, Kısa Cevaplı Sınavlar, Doğru-Yanlış Tipi Testler, Çoktan Seçmeli Testler, Eşleştirmeli Testler, Sözlü Yoklamalar; Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Gözlem, Görüşme, Performans Değerlendirme, Öğrenci Ürün Dosyası, Araştırma Kâğıtları, Araştırma Projeleri, Akran Değerlendirmesi, Öz Değerlendirme, Tutum Ölçekleri; Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Dikkat Edilecek Hususlar; Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi ve Not Verme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
2 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
3 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
4 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı Sınavlar, Kısa Cevaplı Sınavlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
5 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Doğru-Yanlış Tipi Testler, Çoktan Seçmeli Testler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
6 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Eşleştirmeli Testler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
7 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Sözlü Yoklamalar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi Konu Tekrarının Yapılması
8 Öz ve Akran Değerlendirme, Gözlem-Görüşme Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme Konu Tekrarının Yapılması
9 Süreç Değerlendirme Yaklaşımları Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme Konu Tekrarının Yapılması
10 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Performans Değerlendirme, Öğrenci Ürün Dosyası Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme Konu Tekrarının Yapılması
11 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Araştırma Kağıtları, Araştırma Projeleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme Konu Tekrarının Yapılması
12 Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Akran Değerlendirmesi, Öz Değerlendirme, Tutum Ölçekleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme Konu Tekrarının Yapılması
13 Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Dikkat Edilecek Hususlar Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme Konu Tekrarının Yapılması
14 Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi ve Not Verme Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenme Konu Tekrarının Yapılması

1. Tabak, H., Özdemir, V. (2023). Sınıf İçi Öğrenmeleri Ölçme ve Değerlendirme Kavram ve Uygulamalar, Pegem Akademi. 2. Miller, M. D., Linn, R., & Gronlund, N. (2009). Measurement and evaluation in teaching. New Jersey, Pearson Education, Inc.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Makale Kritik Etme 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Uygulama Sınavı 12 2 24
Takım/Grup Çalışması 12 2 24
Bireysel Çalışma 12 2 24
Rapor 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 98

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 3
ÖÇ 3 5 5 5 5 4 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek