Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBE007AS | KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere kimyasal maddelerin çevreye verdikleri zararı kavratmaktır.
Doç. Dr. Fatma Yaman
1 | Kimyasal atıklara yol açan kaynaklara örnekler verecek. |
2 | Kimyasallara maruz kalma yollarını açıklayacak. |
3 | Çevrenin kimyasallarla nasıl kirlendiğini belirleyecek. |
4 | Kimyasalların canlılar üzerinde nasıl bir etki gösterdiği hakkında hipotezler kuracak. |
5 | Radyoaktivite konusununda görüş belirtecek. |
6 | Kalite ve çevre bilincine sahip olur. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Kimyasal atıklara yol açan kaynaklar; kimyasallara maruz kalma yolları; çevrenin kimyasallarla kirlenmesi; kimyasalların zehirleyici etkileri, kimyasalların canlılar üzerindeki etkileri, kimyasalların çevre üzerindeki etkileri; radyoaktivite, radyoaktif yarılanma ve radyoaktif kirlenme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal atıklara yol açan kaynaklar | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
2 | Kimyasal atıklara yol açan kaynaklar | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
3 | Kimyasallara maruz kalma yolları | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
4 | Kimyasallara maruz kalma yolları | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
5 | Çevrenin kimyasallarla kirlenmesi | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
6 | Çevrenin kimyasallarla kirlenmesi | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
7 | Kimyasalların zehirleyici etkileri | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
8 | pH-pC diyagramları, kimyasal etkileşmeler | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
9 | Kimyasalların canlılar üzerindeki etkileri | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
10 | Kimyasalların canlılar üzerindeki etkileri | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
11 | Radyoaktivite | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
12 | radyoaktivite | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
13 | Radyoaktif yarılanma ve radyoaktif kirlenme | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
14 | Radyoaktif yarılanma ve radyoaktif kirlenme-2 | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
Çevre Kirliliği ve Kontrolü (2008) Editör Doç.Dr. Özer ÇINAR Nobel Yayın Dağıtım. Çevre Kirliliğinin Temelleri ve Kontrol Esasları (2018),Ahmet Samsunlu, Gökhan Ekrem Üstün,Birsen Yayınevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Tartışma | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 111 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |