| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| FBE007AS | KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere kimyasal maddelerin çevreye verdikleri zararı kavratmaktır.
Doç. Dr. Fatma Yaman
| 1 | Kimyasal atıklara yol açan kaynaklara örnekler verecek. |
| 2 | Kimyasallara maruz kalma yollarını açıklayacak. |
| 3 | Çevrenin kimyasallarla nasıl kirlendiğini belirleyecek. |
| 4 | Kimyasalların canlılar üzerinde nasıl bir etki gösterdiği hakkında hipotezler kuracak. |
| 5 | Radyoaktivite konusununda görüş belirtecek. |
| 6 | Kalite ve çevre bilincine sahip olur. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Kimyasal atıklara yol açan kaynaklar; kimyasallara maruz kalma yolları; çevrenin kimyasallarla kirlenmesi; kimyasalların zehirleyici etkileri, kimyasalların canlılar üzerindeki etkileri, kimyasalların çevre üzerindeki etkileri; radyoaktivite, radyoaktif yarılanma ve radyoaktif kirlenme.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Kimyasal atıklara yol açan kaynaklar | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
| 2 | Kimyasal atıklara yol açan kaynaklar | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
| 3 | Kimyasallara maruz kalma yolları | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
| 4 | Kimyasallara maruz kalma yolları | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
| 5 | Çevrenin kimyasallarla kirlenmesi | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
| 6 | Çevrenin kimyasallarla kirlenmesi | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
| 7 | Kimyasalların zehirleyici etkileri | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
| 8 | pH-pC diyagramları, kimyasal etkileşmeler | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
| 9 | Kimyasalların canlılar üzerindeki etkileri | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
| 10 | Kimyasalların canlılar üzerindeki etkileri | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
| 11 | Radyoaktivite | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
| 12 | radyoaktivite | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
| 13 | Radyoaktif yarılanma ve radyoaktif kirlenme | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
| 14 | Radyoaktif yarılanma ve radyoaktif kirlenme-2 | jigsaw, sunuş yolu, beyin fırtınası, Tahmin-gözlem-açıklama, kavram haritası, zihin haritası, anlam çözümleme tablosu | okuma |
Çevre Kirliliği ve Kontrolü (2008) Editör Doç.Dr. Özer ÇINAR Nobel Yayın Dağıtım. Çevre Kirliliğinin Temelleri ve Kontrol Esasları (2018),Ahmet Samsunlu, Gökhan Ekrem Üstün,Birsen Yayınevi
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Tartışma | 1 | 10 |
| Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Tartışma | 1 | 30 | 30 |
| Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 111 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
| ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 3 | 4 | |||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | ||||||||||||||||
| ÖÇ 6 | 4 | 4 | 3 |