Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBE005AS | FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLAR | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına fen ve teknolojik kaynaklı sorunları ve gelişmeleri öğretmektir.
Doç. Dr. Muharrem KIRAK
1 | Fen ve teknolojik gelişmelerin kronolojik tarihçesini bilir. |
2 | Tarım, yapay hücre, transgenik canlılar, elektronik, otomasyon gibi alanlardaki yenilikleri araştırır. |
3 | Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu etkilerini açıklar. |
4 | Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan sağlığı için olumsuz etkilerini ve risklerini açıklar. |
5 | Fen ve Teknolojik gelişmelerin toplum üzerindeki etkilerini tartışır. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Fen ve teknolojik gelişmelerin kronolojik tarihçesi; fen ve teknolojideki yenilikler (tarım, yapay hücre, transgenik canlılar, elektronik, otomasyon…), bu yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri, insan sağlığı açısından oluşturduğu riskler, sera gazları ve küresel ısınma, felaket senaryoları, geleceğe yönelik projeksiyonlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Fen ve Teknolojik Gelişmelerin Kronolojik Tarihçesi | ||
2 | Fen ve Teknolojik Gelişmelerin Kronolojik Tarihçesi | ||
3 | Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Tarım) | ||
4 | Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Yapay Hücre, Transgenik Canlılar) | ||
5 | Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Elektronik, Otomasyon) | ||
6 | Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri | ||
7 | Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri | ||
8 | Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri | ||
9 | Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan sağlığı açısından oluşturduğu riskler | ||
10 | Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan sağlığı açısından oluşturduğu riskler | ||
11 | Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan sağlığı açısından oluşturduğu riskler | ||
12 | Sera Gazları ve Küresel Isınma | ||
13 | Felaket senaryoları ve çözüm önerileri | ||
14 | Felaket senaryoları ve çözüm önerileri |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 75 |
Ev Ödevi | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 9 | 27 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |