[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
FBE002AS | FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
[Lisans]
Türkçe
Bu ders meslek bilgisi kapsamında öğretmen adaylarının alanlarında yayınlanan ders kitaplarını inceleyebilme bilgi ve becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Doç. Dr. Ferhat Karakaya
1 | Ders kitabı geliştirme basamaklarını kavrar. |
2 | İyi bir ders kitabının sahip olması gereken özellikleri bilir. |
3 | Ders kitabı incelemesinde dikkate alması gereken kriterleri öğrenir. |
4 | Ders kitaplarının öğretimdeki önemini anlar. |
5 | Ders kitaplarında kullanılabilecek örnek içerik ve etkinlikler tasarlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi; kitapların içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı v.b. açılarından incelenmesi
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Öğretim Programlarında ders kitabının yeri, önemi ve gerekliği | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
2 | Konu alanı ders kitabı incelemesinin eğitsel önemi | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
3 | Ders kitaplarının nitelikleri, ders kitaplarında yenilikler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
4 | Ders kitaplarının biçimsel görünümüne ilişkin ölçütler, kapak, kitap boyutları; yazı karakterinin büyüklüğü; sayfa boyutları, satır aralığı; içindekiler; kaynakça; sözlük; dizin | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
5 | M.E.B' in ders kitapları yazım, basım, dağıtımına ilişkin ilke ve prosedürü | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
6 | Ders kitaplarının öğretim programına uygunluğu ile ilgili ölçütler amaçlara uygunluk içerik seçimi ve düzenlenmesi öğrenme-öğretme ilkelerine uygunluk değerlendirme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
7 | Ders kitaplarının öğretim programına uygunluğu ile ilgili ölçütler amaçlara uygunluk içerik seçimi ve düzenlenmesi öğrenme-öğretme ilkelerine uygunluk değerlendirme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
8 | Öğretimdeki yeni yaklaşımların ders kitaplarına etkisini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilme | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
9 | Ders kitapları inceleme uygulamaları; ölçek geliştirme, veri toplama, analiz, değerlendirme ve raporlaştırma | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
10 | Ders kitapları inceleme uygulamaları; ölçek geliştirme, veri toplama, analiz, değerlendirme ve raporlaştırma | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
11 | Yabancı ders kitaplarının ülkemizdeki kitaplarla karşılaştırılması ve öğrenci sunumları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
12 | Yabancı ders kitaplarının ülkemizdeki kitaplarla karşılaştırılması ve öğrenci sunumları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
13 | Öğrenci Sunumları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
14 | Öğrenci Sunumları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru - Cevap Tekniği, Örnek olay incelenmesi | Konu Tekrarının Yapılması |
1. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar) http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=325 2. Demirel, Ö., & Kıroğlu, K. (2021). Ders Kitabı İnceleme. Ankara: Pegem Akademi. 3. MEB Fen bilimleri ders kitapları (4-8. Sınıf).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 3 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
[ToplamIsYuku] | 100 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | [PC] 16 | [PC] 17 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | |||||||||||||||
[OC] 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||||
[OC] 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||
[OC] 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |