Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBE002AS | FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Bu ders meslek bilgisi kapsamında öğretmen adaylarının alanlarında yayınlanan ders kitaplarını inceleyebilme bilgi ve becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Sorumlusu
1 | Ders kitabı seçiminde temel alınacak ölçütleri açıklayabilmek |
2 | Milli Eğitim bakanlığı tarafından onaylanmış ders kitaplarını eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilmek |
3 | Öğretimdeki yeni yaklaşımların ders kitaplarına etkisini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilmek. |
4 | Ders kitaplarını eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilmek. |
5 | Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış ders kitaplarını objektif bir bakış açısıyla inceleyebilmek |
Birinci Öğretim
[Yok]
Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi; kitapların içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı v.b. açılarından incelenmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öğretim Programlarında ders kitabının yeri, önemi ve gerekliği | ||
2 | Konu alanı ders kitabı incelemesinin eğitsel önemi | ||
3 | Ders kitaplarının nitelikleri, ders kitaplarında yenilikler | ||
4 | Ders kitaplarının biçimsel görünümüne ilişkin ölçütler, kapak, kitap boyutları; yazı karakterinin büyüklüğü; sayfa boyutları, satır aralığı; içindekiler; kaynakça; sözlük; dizin | ||
5 | M.E.B' in ders kitapları yazım, basım, dağıtımına ilişkin ilke ve prosedürü | ||
6 | Ders kitaplarının öğretim programına uygunluğu ile ilgili ölçütler amaçlara uygunluk içerik seçimi ve düzenlenmesi öğrenme-öğretme ilkelerine uygunluk değerlendirme | ||
7 | Ders kitaplarının öğretim programına uygunluğu ile ilgili ölçütler amaçlara uygunluk içerik seçimi ve düzenlenmesi öğrenme-öğretme ilkelerine uygunluk değerlendirme | ||
8 | Öğretimdeki yeni yaklaşımların ders kitaplarına etkisini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilme | ||
9 | Ders kitapları inceleme uygulamaları; ölçek geliştirme, veri toplama, analiz, değerlendirme ve raporlaştırma | ||
10 | Ders kitapları inceleme uygulamaları; ölçek geliştirme, veri toplama, analiz, değerlendirme ve raporlaştırma | ||
11 | Yabancı ders kitaplarının ülkemizdeki kitaplarla karşılaştırılması ve öğrenci sunumları | ||
12 | Yabancı ders kitaplarının ülkemizdeki kitaplarla karşılaştırılması ve öğrenci sunumları | ||
13 | Öğrenci Sunumları | ||
14 | Öğrenci Sunumları |
Mesiha Tosunoğlu-Mehmet Metin Arslan-İdris Karakuş,Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 |