GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB017S ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans



Eğitim Programlarının hazırlanma sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama ve öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkelerin kavrama ve söz konusu ilkelere dayalı öğretim tasarımı geliştirme.



1 Öğrenci, bireysel farklılığın önemini kavrar.
2 Öğrenci, bireysel farklılığı belirleyen bileşenleri analiz eder.
3 Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim programı önerisi geliştirir.
4 Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir.
5 Öğrenci, kendi öğrenme sürecini etkileyen bireysel farklılığını bilir ve kendine dönük strateji geliştirir.

Birinci Öğretim


-


-


Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Öğrenme nedir? Öğrenmede Bireysel Farklılıklar Nelerdir? - -
2 Bireysel Farklılığa Dayalı Öğrenme ve Öğretme Modelleri - -
3 Öz-düzenleme Becerisi - -
4 Motivasyonel Faktörler - -
5 Öğrenme Stratejileri Bilişsel Stratejiler, Kaynakları Yönetme Stratejileri - -
6 Öğrenme Stilleri - -
7 Bilgiyi Algılama ve İşleme Tercihine Göre Öğrenme Stilleri - -
8 Ara sınav
9 Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri
10 Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri
11 Öğrencilerin Yeteneklerine Göre Öğrenme Stilleri - -
12 Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı modelleri
13 Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirme
14 Dersin değerlendirilmesi

-



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Rapor Sunma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 70
Rapor 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Rapor Hazırlama 2 15 30
Rapor Sunma 2 15 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 7 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 3 18
Rapor 2 1 2
Toplam İş Yükü (saat) 105

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek