Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB014S | MÜZE EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Müzelerin önemini, gerekliliğini, işlevlerini, çeşitlerini açıklayabilme ve müze-eğitim uygulamalarını gerçekleştirebilme.
Dr. Öğr. Üyesi Nazike Karagözoğlu
1 | Müzeciliğin tarihi, türleri, amaçları ve işlevleriyle ilgili bilgileri açıklar. |
2 | Müzenin toplum ve eğitimle ilişkilerini değerlendirir. |
3 | Müze eserlerine karşı ilgi uyandırma, değer verme ve onları koruma bilinci kararlılığı gösterir. |
4 | Müze koleksiyonundan hareket ederek tarihsel ve estetik değerleri somut olarak açıklar. |
5 | İlköğretim ders programları için müze eğitimine yönelik projeler geliştirir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme; müze ve eğitimi; müze türleri; Türk müzeciliğinin gelişimi; dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış; müze, sanat, kültür ve uygarlık ilişkisi; müze ve sanat eğitimi; müze ve toplum; müzelerin tarih bilincine katkısı; tarihi eserlere sahip çıkma; Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve ders programının incelenmesi Müzelerle ilgili deneyimlerin paylaşılması | ||
2 | Müze tanımı, türleri ve işlevleri | ||
3 | Dünya’da ve Türkiye’de müzeciliğin tarihsel gelişimi | ||
4 | Türk ve Dünya Müzelerinden örnekleri inceleme | ||
5 | Türk ve Dünya Müzelerinden örnekleri inceleme | ||
6 | Farklı kültürlerde ve dönemlerde ortaya konan sanat eserlerinden örneklerin incelenmesi | ||
7 | Müze eğitiminin önemi ve müze eğitiminin tarihsel gelişimi | ||
8 | Okul dışı öğrenme ortamları olarak müzeler (Okul öncesi, ilkokul ve ortaokul) | ||
9 | Etkileşimli müze ve tarihi çevre eğitiminin planlanması | ||
10 | Müze eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler | ||
11 | Müze eğitiminde kullanılabilecek etkinlik tasarımı | ||
12 | Sanal müzelerin eğitimde kullanımı | ||
13 | Müze rehberi örnekleri inceleme, hazırlama ve sunumları | ||
14 | Müze rehberi örnekleri inceleme, hazırlama ve sunumları | ||
15 | Final Sınavı |
Yılmaz, A., Yıldırım, G., Filiz, N. ve İbrahimoğlu, Z. (2021). Etkileşimli müze ve tarihi çevre eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Buyurgan S (2017). Verimli bir müze ziyaretini nasıl gerçekleştirebiliriz? Milli Eğitim, 46(214), 317 - 343. Buyurgan, S. (2019). Müzede eğitim. Öğrenme ortamı olarak müzeler. Editör: Prof. Dr. Serap Buyurgan. Ankara:Pegem Akademi. Karadeniz, C. (2018). Müze, Kültür, Toplum. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları Karadeniz, C., ve Okvuran, A. (2014). Müzede Bir Gece: Çorum Arkeoloji Müzesi’nde Müze Eğitimi, İlköğretim Online, 13(3), ss. 865-879 Aykaç, M. (2008). Sosyal bilgiler dersinde yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Necdet Aykaç, Ceren Güneröz, Murtaza Aykaç (2021). Müze Eğitimi Yaratıcı Drama Uygulamaları Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Okuma | 6 | 2 | 12 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |