GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB007S EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans



Bu dersin amacı, formal programda yer alan öğrenmeleri desteklemek, formal program dışında öğrencinin bireysel, sosyal, duygusal ve yaşam becerilerini geliştirmektir.



1 Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar
2 Öğrenci, program dışı faaliyetlerin önemini ifade eder
3 Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi analiz eder
4 Öğrenci, program dışı faaliyetleri eğitim öğretim sürecinde nasıl kullanacağını ifade ede
5 Öğrenci, program dışı faaliyetlerin öğrenen motivasyonuna etkisini ifade eder.
6 Alanının öğretiminde ne tür program dışı faaliyetleri kullanacağını ifade eder
7 Öğrenci, Program dışı faaliyetlerin bireysel gelişim üzerindeki etkilerini açılar
8 Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri ve tedbirleri ifade eder

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul;okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Program dışı faaliyet kavramı
2 Program dışı faaliyet türler
3 Program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanım
4 Program dışı faaliyetler ve öğrenen motivasyon
5 Program dışı faaliyetlerin ve kalıcı öğrenme
6 Program dışı faaliyetler ve sosyal gelişim
7 program dışı faaliyetler ve duygusal
8 Ara Sınav 1
9 Program dışı faaliyetler ve ruhsal gelişim
10 Program dışı faaliyetler ve bilişsel gelişim
11 Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri
12 Gönüllülük ve Girişimciliğe yönelik program dışı faaliye
13 Dersin değerlendirilmesi
14 Final

Apple, M. W. (2012). Eğitim ve İktidar (2.baskı). (Çev. E.Bulut). İstanbul: Kalkedon Yayınları -Beane, J. A & Apple M. W. (2011). Demokratik Okullar (Çev. M.Sarı). Ankara: Dipnot Yayıncılık -Bilen, M. (2014). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi -Çengel, M. & Türkoğlu, A. (2016). Analysis through hidden curriculum of peer relations in two different classes with positive and negative classroom climates. Educational Sciences: Theory & Practice, 16, 1893?1919. -Çobanoğlu, R. & Engin-Demir, C. (2014). The visible side of the hidden curriculum in schools. Elementary Education Online, 13(3), 776-786 -Apple, M. W. (2017). Eğitim toplumu değiştirebilir mi? (Çev. Ed. Şakir Çınkır). Ankara: Anı Yayıncılık Özden Tepeköylü Öztürk ,Ders Dışı Etkinlikler ve Sporla İlgili Oyun Uygulamaları,nobel bilimsel eserler,1. Basım Baskı Necla Köksal ,Zeynep Ayvaz Tuncel , Eğitimde Program Dışı Etkinlikler , Kollektif PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK,Ankara,2019



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15
Okuma 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 70
Rapor 1 10
Rapor Sunma 1 10
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 21 21
Rapor Sunma 2 1 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 13 3 39
Rapor 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 103

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 3
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
ÖÇ 8 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek