Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB006S | EĞİTİMDE DRAMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin dramanın tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmaları, eğitimde dramanın hedefleri ve kullanımını içselleştirmeleri, eğitimde drama programları hazırlama ve uygulama becerisini kazanmalarıdır.
Öğr. Üye. Dr. Aysel KORKMAZ
1 | 1. Dramanın tanımını yapabilir, |
2 | Dramanın tarihçesi hakkında bilgi verebilir, |
3 | Dramanın çocuğun gelişimi alanları ile ilişkisini açıklar, |
4 | Dramanın kapsadığı etkinlikleri bilir, |
5 | Eğitimde kullanılan drama programlarını açıklar |
6 | Drama ve çocuk oyunları arasında ilişki kurabilir, |
7 | Uygun drama tekniklerini okul öncesi dönem çocuklarına uygulayabilir. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
• Drama teriminin tanımı ve anlamı, • Dramanın psiko- drama, drama-oyun, drama gibi benzer terimlerden farkı, • Çocuklarla yapılan drama uygulamalarının tarihçesi, • Dramanın yapısı ve aşamaları • Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, • Drama ortamının özellikleri ve öğretmenin sahip olması gereken nitelikler, • Dramada kullanılan özel teknikler, • Dramanın değerlendirilmesinde kullanılan araçlar, • Uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örneklerini inceleme ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, iletişim ve etkileşim çalışmaları | ||
2 | Uyum çalışmaları | ||
3 | Güven çalışmaları | ||
4 | Yaratıcı dramanın oyunla ilişkisi, yaratıcı dramanın tanımı ve aşamaları (uygulamalı çalışma ve kuramsal çalışma) | ||
5 | Yaratıcı drama ve yazınsal türler (masal) | ||
6 | Yaratıcı drama ve yazınsal türler (öykü) | ||
7 | Yaratıcı drama ve yazınsal türler (şiir) | ||
8 | Yaratıcı drama ve görsel sanatlar (resim, heykel vd.) | ||
9 | Duyu çalışmaları ve sanat eğitimi alanı olarak yaratıcı drama (uygulamalı çalışma ve kuramsal çalışma) | ||
10 | Dramanın toplumsal boyutu | ||
11 | Dramanın kuramsal boyutu | ||
12 | Bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı drama | ||
13 | Yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanıldığı örnek bir çalışma | ||
14 | Genel sınava hazırlık |
*Adıgüzel, H.Ö. (2018) Eğitimde Yaratıcı Drama, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. *Adıgüzel, H.Ö.(ed.) (2006) Yaratıcı Drama 1985-1998 Yazılar, Natürel Yayıncılık, Ankara. *Akoğuz, A. ve Akoğuz M. (2013). Yaratıcı drama etkinlikleri. İstanbul: Final Yayıncılık. *Erdoğan, T. (Ed.) (2015). Okul öncesinden ilköğretime, kuramdan uygulamaya drama. Ankara: Eğiten Yayıncılık. *Gönen, M. ve Uyar, N. (2000) Çocuk Eğitiminde Drama, , Epsilon Yayınları, İstanbul. *Mc Caslin, N. (2005) Creative Drama in the Classroom and Beyond, Allyn & Bacon. *Üstündağ, T. (2012). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Uygulama/Pratik | 1 | 25 |
Ev Ödevi | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 24 | 2 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ev Ödevi | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 110 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 |