GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB006S EĞİTİMDE DRAMA Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin dramanın tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmaları, eğitimde dramanın hedefleri ve kullanımını içselleştirmeleri, eğitimde drama programları hazırlama ve uygulama becerisini kazanmalarıdır.


Öğr. Üye. Dr. Aysel KORKMAZ


1 1. Dramanın tanımını yapabilir,
2 Dramanın tarihçesi hakkında bilgi verebilir,
3 Dramanın çocuğun gelişimi alanları ile ilişkisini açıklar,
4 Dramanın kapsadığı etkinlikleri bilir,
5 Eğitimde kullanılan drama programlarını açıklar
6 Drama ve çocuk oyunları arasında ilişki kurabilir,
7 Uygun drama tekniklerini okul öncesi dönem çocuklarına uygulayabilir.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


• Drama teriminin tanımı ve anlamı, • Dramanın psiko- drama, drama-oyun, drama gibi benzer terimlerden farkı, • Çocuklarla yapılan drama uygulamalarının tarihçesi, • Dramanın yapısı ve aşamaları • Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, • Drama ortamının özellikleri ve öğretmenin sahip olması gereken nitelikler, • Dramada kullanılan özel teknikler, • Dramanın değerlendirilmesinde kullanılan araçlar, • Uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örneklerini inceleme ve yeni örneklerin geliştirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, iletişim ve etkileşim çalışmaları
2 Uyum çalışmaları
3 Güven çalışmaları
4 Yaratıcı dramanın oyunla ilişkisi, yaratıcı dramanın tanımı ve aşamaları (uygulamalı çalışma ve kuramsal çalışma)
5 Yaratıcı drama ve yazınsal türler (masal)
6 Yaratıcı drama ve yazınsal türler (öykü)
7 Yaratıcı drama ve yazınsal türler (şiir)
8 Yaratıcı drama ve görsel sanatlar (resim, heykel vd.)
9 Duyu çalışmaları ve sanat eğitimi alanı olarak yaratıcı drama (uygulamalı çalışma ve kuramsal çalışma)
10 Dramanın toplumsal boyutu
11 Dramanın kuramsal boyutu
12 Bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı drama
13 Yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanıldığı örnek bir çalışma
14 Genel sınava hazırlık

*Adıgüzel, H.Ö. (2018) Eğitimde Yaratıcı Drama, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. *Adıgüzel, H.Ö.(ed.) (2006) Yaratıcı Drama 1985-1998 Yazılar, Natürel Yayıncılık, Ankara. *Akoğuz, A. ve Akoğuz M. (2013). Yaratıcı drama etkinlikleri. İstanbul: Final Yayıncılık. *Erdoğan, T. (Ed.) (2015). Okul öncesinden ilköğretime, kuramdan uygulamaya drama. Ankara: Eğiten Yayıncılık. *Gönen, M. ve Uyar, N. (2000) Çocuk Eğitiminde Drama, , Epsilon Yayınları, İstanbul. *Mc Caslin, N. (2005) Creative Drama in the Classroom and Beyond, Allyn & Bacon. *Üstündağ, T. (2012). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Ankara: PegemA Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Uygulama/Pratik 1 25
Ev Ödevi 1 25
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 24 2 48
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Ev Ödevi 3 6 18
Toplam İş Yükü (saat) 110

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek