Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB005S | EĞİTİM TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Antik Dönemden Bugüne Dünyada Eğitimde Yaşanan Temel Değişimler Ve Dönüşümlerin Genel Hatlarıyla İşlenmesi
Öğrt. Gör. Dr. Lütfi ARSLAN
1 | Antik Dönemden Bugüne Dünyada Eğitimde , Öğretim Alanındaki Gelişmeler Tarihsel Süreç İçerisinde Temel Değişimler Ve Dönüşümleriyle Birlikte Genel Hatlarıyla İşlenir. |
2 | Eğitim tarihini tanır ve kronolojik olarak sıralar. |
3 | Eğitim tarihinde siyasi, ekonomik, kültürel unsurların eğitime etkilerini tartışır. |
4 | Geçmiş eğitim modellerini karşılaştırır. |
5 | Eğitim ve öğretimin anlamını, dersin kapsam ve içeriğini kavrar. |
Birinci Öğretim
Ders Ön koşullu değil
Cumhuriyetten Günümüze Türk Eğitim Tarihi Ayrıntılı Olarak Dahil Edilmelidir.
Antik Dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hin, Çin, Yunan ve Roma Uygarlıkları), Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu-Batı ve İslam Toplumlarında Eğitim, Orta Çağ ve Yeni Çağda İslam ve Türk Toplumlarında Eğitim, Klasik Dönem Osmanlı Hayatında Yaygın Eğitim, Endüstri Çağı ve Modern Dönemde Eğitim, Milli Ulus Devletlerin Doğması ve Milli Eğitim Sistemlerinin Doğması, Gelişmesi, Antik Dönemden Bugüne Dünyada Eğitimde Yaşanan Temel Değişimler ve Dönüşümler, İslam Kültür ve Medeniyetinin Batı Medeniyeti İle İlişkileri (Yakın Çağ’da Osmanlı ve Diğer İslam Devlet ve Toplumlarında Eğitim)
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Antik Dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hin, Çin, Yunan ve Roma Uygarlıkları) | ||
2 | Antik Dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hin, Çin, Yunan ve Roma Uygarlıkları) | ||
3 | Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu-Batı ve İslam Toplumlarında Eğitim | ||
4 | Orta Çağ ve Yeni Çağda İslam ve Türk Toplumlarında Eğitim | ||
5 | Orta Çağ ve Yeni Çağda İslam ve Türk Toplumlarında Eğitim | ||
6 | Klasik Dönem Osmanlı Hayatında Yaygın Eğitim | ||
7 | Klasik Dönem Osmanlı Hayatında Yaygın Eğitim | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Endüstri Çağı ve Modern Dönemde Eğitim | ||
10 | Endüstri Çağı ve Modern Dönemde Eğitim | ||
11 | Milli Ulus Devletlerin Doğması ve Milli Eğitim Sistemlerinin Doğması, Gelişmesi | ||
12 | Antik Dönemden Bugüne Dünyada Eğitimde Yaşanan Temel Değişimler ve Dönüşümler | ||
13 | İslam Kültür ve Medeniyetinin Batı Medeniyeti İle İlişkileri (Yakın Çağ’da Osmanlı ve Diğer İslam Devlet ve Toplumlarında Eğitim) | ||
14 | Final Sınavı |
1-Eğitim Tarihi; Editör Prof.Dr. Mehmet ŞİŞMAN, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3087 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2011 2- Genel Uygarlık Tarihi, Editör Prof.Dr. Taciser SİVAS, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2964 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1919 3-İzzet ÖZDEMİR; Postmodern Düşüncenin Türkiye’de Eğitim Sistemine Yansımaları, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 204 Güz/2014 4- İsmail Güven; Türk Eğitim Tarihi Ders Notları, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, 2014. 5-Yahya Akyüz; Türk Eğitim Tarihi, değişik dönemlerdeki tüm baskıları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 4 | 16 |
Bireysel Çalışma | 11 | 2 | 22 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 94 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 |