GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB014Z OKULLARDA REHBERLİK Ders 4 7 3,00

Lisans



Rehberlik dersinin temel amacı, değişik eğitim kademelerinde görev alacak öğretmen adaylarının kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konusunda gerekli bilgi, beceri ve tutum kazanmalarına yardım etmektir.


İlgili öğretim elemanı


1 Rehberliğin tanımını öğrenme, eğitimdeki yerini ve önemini kavrayabilme;
2 Okullardaki RPD anlayışını ve RPD’deki yanlış anlayışları kavrayabilme
3 Her eğitim kademesinde öğretmenin PDR hizmetlerindeki rolünü ve önemini bilme
4 Rehberliğin temel ilkelerini açıklayabilme.
5 Rehberlik türlerinin önemini açıklayabilme.

Birinci Öğretim


Yok.


-


Rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yeri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel RPD programı); temel hizmetleri/müdahaleleri; sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanmasıdır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetlerinin Yeri ve Önemi Öğrenci Kişilik Hizmetleri
2 Rehberliğin Amacı, Temeli ve İlkeleri Okullarda Rehberlik Hizmetleri
3 Eğitim Sürecinde Rehberlik Hizmetleri Okul öncesi Eğitimde Rehberlik Hizmetleri
4 İlköğretimde Rehberlik Hizmetleri Ortaöğretimde Rehberlik Hizmetleri
5 Gelişimsel Rehberlik Yaklaşımı ve Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programları
6 Kapsamlı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarında Unsurlar
7 Rehberlik Türleri Kişisel Rehberlik
8 Eğitim Sürecinde Kişisel Rehberlik Hizmetleri
9 Eğitim Sürecinde Kişisel Rehberlik Hizmetleri
10 Eğitsel Rehberlik Eğitim Sürecinde Eğitsel Rehberlik Hizmetleri
11 Mesleki Rehberlik Mesleki Gelişim Kuramları
12 Eğitim Sürecinde Mesleki Rehberlik Hizmetleri
13 Bireyi Tanıma Teknikleri
14 Dersin Değerlendirilmesi

CAN, G. (ed) (2003). Psikolojik danışma ve rehberlik.Pegem Yayıncılık. KUZGUN, Y. (ed). (2001). İlköğretimde rehberlik. Nobel Yayın Dağıtım. YEŞİLYAPRAK, B. (2001). Eğitimde rehberlik hizmetleri. Nobel Yayın Dağıtım. SELÇUK, Z. ve GÜNER, N. (2001) Sınıf içi rehberlik etkinlikleri. Pegem Yayıncılık. ERKAN, S. (1997). Örnek grup rehberliği etkinlikleri. Pegem Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 72

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 2 3 4 2 3 2 1 3 2 3 4 3 1 1 2
ÖÇ 2 2 1 3 1 2 3 1 2 4 2 2 4 1 2 2
ÖÇ 3 3 2 1 2 3 3 2 2 1 3 3 2 2 2 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek