Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB014Z | OKULLARDA REHBERLİK | Ders | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Rehberlik dersinin temel amacı, değişik eğitim kademelerinde görev alacak öğretmen adaylarının kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konusunda gerekli bilgi, beceri ve tutum kazanmalarına yardım etmektir.
İlgili öğretim elemanı
1 | Rehberliğin tanımını öğrenme, eğitimdeki yerini ve önemini kavrayabilme; |
2 | Okullardaki RPD anlayışını ve RPD’deki yanlış anlayışları kavrayabilme |
3 | Her eğitim kademesinde öğretmenin PDR hizmetlerindeki rolünü ve önemini bilme |
4 | Rehberliğin temel ilkelerini açıklayabilme. |
5 | Rehberlik türlerinin önemini açıklayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok.
-
Rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yeri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel RPD programı); temel hizmetleri/müdahaleleri; sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanmasıdır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetlerinin Yeri ve Önemi Öğrenci Kişilik Hizmetleri | ||
2 | Rehberliğin Amacı, Temeli ve İlkeleri Okullarda Rehberlik Hizmetleri | ||
3 | Eğitim Sürecinde Rehberlik Hizmetleri Okul öncesi Eğitimde Rehberlik Hizmetleri | ||
4 | İlköğretimde Rehberlik Hizmetleri Ortaöğretimde Rehberlik Hizmetleri | ||
5 | Gelişimsel Rehberlik Yaklaşımı ve Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programları | ||
6 | Kapsamlı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarında Unsurlar | ||
7 | Rehberlik Türleri Kişisel Rehberlik | ||
8 | Eğitim Sürecinde Kişisel Rehberlik Hizmetleri | ||
9 | Eğitim Sürecinde Kişisel Rehberlik Hizmetleri | ||
10 | Eğitsel Rehberlik Eğitim Sürecinde Eğitsel Rehberlik Hizmetleri | ||
11 | Mesleki Rehberlik Mesleki Gelişim Kuramları | ||
12 | Eğitim Sürecinde Mesleki Rehberlik Hizmetleri | ||
13 | Bireyi Tanıma Teknikleri | ||
14 | Dersin Değerlendirilmesi |
CAN, G. (ed) (2003). Psikolojik danışma ve rehberlik.Pegem Yayıncılık. KUZGUN, Y. (ed). (2001). İlköğretimde rehberlik. Nobel Yayın Dağıtım. YEŞİLYAPRAK, B. (2001). Eğitimde rehberlik hizmetleri. Nobel Yayın Dağıtım. SELÇUK, Z. ve GÜNER, N. (2001) Sınıf içi rehberlik etkinlikleri. Pegem Yayıncılık. ERKAN, S. (1997). Örnek grup rehberliği etkinlikleri. Pegem Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 72 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | ||
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 2 | ||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 5 |