Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB009Z | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Ders | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilmesi, ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliği sağlama yollarını bilmesi, bilişsel, duyuşsal ve psikomotor özelliklere yönelik süreç ve sonuç değerlendirmede kullanılabilen ölçme araçları geliştirebilmesi, ölçme sonuçlarını analiz edip değerlendirme yapabilmesidir.
Dr. Öğretim Üyesi Gözde Sırgancı
1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir |
2 | Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirleyebilir |
3 | Bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlarını ölçme tekniklerini bilir. |
4 | Geleneksel ve tamamlayıcı değerlendirme tekniklerini bilir. |
5 | Test geliştirme aşamalarını bilir |
6 | Uygulama sonuçları üzerinden madde ve test analizi yapabilir. |
7 | Öğrenci başarısını belirleme ve not verme stratejilerini bilir |
Birinci Öğretim
Ön koşul ders yoktur.
Yok
Bu dersin içeriğini, ölçme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarının yapısal nitelikleri, süreç ve sonuç değerlendirme, bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor özellikleri ölçmeye yönelik geleneksel ve tamamlayıcı ölçme araçları ve geliştirilmesi, test ve madde analizi, başarının değerlendirilmesi oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi | ||
2 | Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar 1 | ||
3 | Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar 2 | ||
4 | Ölçme Araçlarının Psikometrik Özellikleri -1 (Hata Kavramı) | ||
5 | Ölçme Araçlarının Psikometrik Özellikleri -2 (Güvenirlik) | ||
6 | Ölçme Araçlarının Psikometrik Özellikleri -2 (Geçerlik, Kullanışlılık) | ||
7 | Testler ve Testlerin Sınıflandırılması | ||
8 | Geleneksel Değerlendirme Görevleri | ||
9 | Çağdaş Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | ||
10 | Duyuşsal ve Psikomotor Becerilerin Ölçülmesi | ||
11 | Performansın (Psikomotor) ölçülmesine yönelik araçlar | ||
12 | Madde ve Test İstatistikleri I | ||
13 | Madde ve Test İstatistikleri II | ||
14 | Öğrenci başarısını değerlendirme ve not verme |
1. Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara. ÖSYM Yayınları. 2. Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. Holt, Rinehart and Winston, 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887. 3. Demirtaşlı, R. N. (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Edge Akademi, Ankara. 4. Güler, N. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi. 5. Kutlu, Ö., Doğan, C. D., Karakaya İ. (2010). Ölçme ve Değerlendirme: Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. 6. Özçelik, D. A. (2010). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara. Pegem Yayınları. 7. Turgut, F. (1995). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Saydam Matbaacılık. 8. Tekin, H. (1996). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 12 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 74 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | |||||||
ÖÇ 6 | 3 | 5 | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | |||||||
ÖÇ 7 | 3 | 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 |