Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBE201AZ | FEN ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Bu dersin amacı fen bilimleri öğretiminde kullanılan yaygın öğretim yöntem ve öğretme yaklaşımlarını tanıma ve uygulama becerisi kazanmaktır.
Doç.Dr. Gülşah SEZEN VEKLİ
1 | Öğretme hakkında temel bilgi ve becerileri kazanır. |
2 | Öğrenme yaklaşımlarının kuramsal altyapılarını bilir. |
3 | Fen öğretiminde kullanılan öğretme ve öğrenme yaklaşımlarını bilir. |
4 | Öğretme ve öğrenme yaklaşımlarına uygun etkinlikler geliştirir. |
5 | Sınıf içi etkinliklerle öğrenilen yaklaşımı uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Ders işlenişi teorik bilgilerin sunulmasının yanı sıra öğrencilerin ödev sunumları ve örnek araştırma süreçlerinin incelenmesinden oluşacaktır. Dersin interaktif şekilde, öğrencilerin soru ve yorumlarıyla katılımı şeklinde geçmesi planlanmaktadır. Bu sebeple de derse hazır gelinmesi, ders günü işlenecek olan konular hakkında önerilen eserlerden bilgi edinilerek derse katılmak ve verilen ödevlerin tamamlanması beklenmektedir. Derse katılım son derece önemlidir. Bu ders kapsamında aşağıdaki etkinlikler gerçekleştirilecektir. • Anlatım • Tartışma • Doküman inceleme
Fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; fen öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları; fen öğretiminde temel beceriler; sınıf‐içi uygulama örnekleri; fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir fen öğretiminin bileşenleri; fen öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan bakış.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı/Ders İzlencesinin Paylaşılması Fen öğretiminin amaçları, fen okuryazarlığı | ||
2 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları (Fen Bilimleri Eğitiminde Aktif Öğrenme Yöntemi) | ||
3 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme ve öğretme modelleri | ||
4 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları (Fen Bilimleri Öğretiminde Yansıtıcı Sorgulama) | ||
5 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları (Fen Bilimleri Öğretiminde İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi) | ||
6 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları (Fen Bilimleri Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme) | ||
7 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları (Fen Bilimleri Öğretiminde Argumantasyon Tabanlı Öğrenme) | ||
8 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları (Fen Bilimleri Öğretiminde Yaşam (Bağlam) Temelli Öğrenme) | ||
9 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları (Fen Bilimleri Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme) | ||
10 | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları(Fen ve Mühendislik Uygulamaları-STEM) | ||
11 | Kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı (kavram haritası, v-diyagramı, bildiklerim-merak ettiklerim-öğrendiklerim çizelgeleri vb.) analojilerle öğretim tekniği, birleştirici benzetme vb. | ||
12 | Kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı (kavram haritası, v-diyagramı, bildiklerim-merak ettiklerim-öğrendiklerim çizelgeleri vb.) analojilerle öğretim tekniği, birleştirici benzetme vb. | ||
13 | Kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı (kavram haritası, v-diyagramı, bildiklerim-merak ettiklerim-öğrendiklerim çizelgeleri vb.) analojilerle öğretim tekniği, birleştirici benzetme vb. | ||
14 | Kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı (kavram haritası, v-diyagramı, bildiklerim-merak ettiklerim-öğrendiklerim çizelgeleri vb.) analojilerle öğretim tekniği, birleştirici benzetme vb. |
• Editör Behiye AKÇAY, Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Öğretme ve Öğrenme Yaklaşımları, Pegem Akademi • Editör Canan LAÇİN ŞİMŞEK Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları Tespiti ve Giderilmesi, PegemAkademi • Editörler Ahmet TEKBIYIK Gültekin ÇAKMAKÇI Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM etkinlikleri, Nobel Yayıncılık Not: Ders sürecinde planlanan okumalar ve web tabanlı kaynaklara ait bilgiler öğretim üyesi tarafından haftalık olarak paylaşılacaktır.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 5 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 10 | 5 | 50 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |