GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBE104AZ KİMYA II Ders 1 2 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı temel kimya kavramlarının öğrenciler tarafından anlaşılmasını sağlamaktır


Doç. Dr. Fatma Yaman


1 Öğrenciler farklı türlerdeki kimyasal reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olacak.
2 Öğrenciler kimyasal kinetik terimleri ve tepkime hızını etkileyen faktörleri açıklayabilecek.
3 Öğrenciler tuz çözeltileri içeren sistemlerin özelliklerini kavrayarak, hayatımızdaki önemini yorumlayabilecek.
4 Öğrenciler yükseltgenme-indirgenme reaksiyonları hakkında bilgi edinerek gündelik yaşamdaki elektrokimyasal olaylarla ilişkilendirebilecek.
5 Öğrenciler termokimya terimleri ve yasalarını kavrayacak.
6 Öğrenciler edindikleri teorik bilgileri deneyler yaparak pekiştireceklerdir.

Birinci Öğretim


yok


Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, laboratuvar deneysel çalışmaları öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır


Kimyasal reaksiyonlar (kimyasal eşitlikler, çökme, kompleksleşme reaksiyonları); kimyasal kinetik (tepkime hızı, tepkime hızını etkileyen faktörler, hız kanunu, eşik enerjisi, hız sabitinin sıcaklığa bağlılığı); tepkime mekanizmaları ve kataliz; kimyasal denge (denge sabitinin bulunması); proton aktarımı-asitler ve bazlar; tuz çözeltileri (titrasyonlar, tampon çözeltiler, kimyasaldengeyi etkileyen faktörler; yükseltgenme–indirgenme reaksiyonları); elektrokimya (elektroliz ve pil); termokimya (ısı, termodinamik yasaları, entalpi, iç enerji, entropi); nükleer kimya (radyoaktivite, nükleer enerji) ve bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kimyasal reaksiyonlar (kimyasal eşitlikler, çökme, kompleksleşme reaksiyonları). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler lab
2 Kimyasal kinetik (tepkime hızı, tepkime hızını etkileyen faktörler, hız kanunu, eşik enerjisi, hız sabitinin sıcaklığa bağlılığı).Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler lab
3 Tepkime mekanizmaları ve kataliz.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler
4 Kimyasal denge (denge sabitinin bulunması). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler lab
5 Proton aktarımı-asitler ve bazlar.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler lab
6 Tuz çözeltileri (titrasyonlar, tampon çözeltiler, kimyasaldengeyi etkileyen faktörler). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler
7 Tuz çözeltileri (iyonların asitli bazları, titrasyonlar, tampon çözeltiler, kimyasaldengeyi etkileyen faktörler). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler lab
8 Ara Sınav 1
9 Kuvvetli asit, Kuvvetli Baz ve pH kavramı.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler lab
10 Elektrokimya (elektroliz ve pil). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler
11 Elektrokimya (elektroliz ve pil). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler lab
12 Termokimya (ısı, termodinamik yasaları, entalpi, iç enerji, entropi). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler
13 Ara sınav 2
14 Nükleer kimya (radyoaktivite, nükleer enerji).Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler
15 final

R.H.Petrucci, W.S.Harwood, F.G.Herring (Çeviri Editörleri: T.Uyar ve S.Aksoy), (2002), Genel Kimya İlkeler ve Modern Uygulamalar I, Palme Yayıncılık, Ankara. R.Chang, (Çeviri Editörleri: A.B. Soydan ve A.Z. Aroğuz), (2000), Fen ve Mühendislik Bölümleri İçin Kimya, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.,İstanbul C.E. Mortimer (Çeviri Editörü: T. Altınata), (1997), Modern Üniversite Kimyası I, Çağlayan Basımevi, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 40
Laboratuvar 10 20
Deney 10 20
Rapor Sunma 10 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Laboratuvar 12 2 24
Takım/Grup Çalışması 12 1 12
Deney 12 2 24
Okuma 12 1 12
Rapor 12 1 12
Toplam İş Yükü (saat) 86

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 4 5
ÖÇ 4 4 5
ÖÇ 5 4 5
ÖÇ 6 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek