Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FBE104AZ | KİMYA II | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı temel kimya kavramlarının öğrenciler tarafından anlaşılmasını sağlamaktır
Doç. Dr. Fatma Yaman
1 | Öğrenciler farklı türlerdeki kimyasal reaksiyonlar hakkında bilgi sahibi olacak. |
2 | Öğrenciler kimyasal kinetik terimleri ve tepkime hızını etkileyen faktörleri açıklayabilecek. |
3 | Öğrenciler tuz çözeltileri içeren sistemlerin özelliklerini kavrayarak, hayatımızdaki önemini yorumlayabilecek. |
4 | Öğrenciler yükseltgenme-indirgenme reaksiyonları hakkında bilgi edinerek gündelik yaşamdaki elektrokimyasal olaylarla ilişkilendirebilecek. |
5 | Öğrenciler termokimya terimleri ve yasalarını kavrayacak. |
6 | Öğrenciler edindikleri teorik bilgileri deneyler yaparak pekiştireceklerdir. |
Birinci Öğretim
yok
Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, laboratuvar deneysel çalışmaları öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır
Kimyasal reaksiyonlar (kimyasal eşitlikler, çökme, kompleksleşme reaksiyonları); kimyasal kinetik (tepkime hızı, tepkime hızını etkileyen faktörler, hız kanunu, eşik enerjisi, hız sabitinin sıcaklığa bağlılığı); tepkime mekanizmaları ve kataliz; kimyasal denge (denge sabitinin bulunması); proton aktarımı-asitler ve bazlar; tuz çözeltileri (titrasyonlar, tampon çözeltiler, kimyasaldengeyi etkileyen faktörler; yükseltgenme–indirgenme reaksiyonları); elektrokimya (elektroliz ve pil); termokimya (ısı, termodinamik yasaları, entalpi, iç enerji, entropi); nükleer kimya (radyoaktivite, nükleer enerji) ve bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Kimyasal reaksiyonlar (kimyasal eşitlikler, çökme, kompleksleşme reaksiyonları). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
2 | Kimyasal kinetik (tepkime hızı, tepkime hızını etkileyen faktörler, hız kanunu, eşik enerjisi, hız sabitinin sıcaklığa bağlılığı).Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
3 | Tepkime mekanizmaları ve kataliz.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
4 | Kimyasal denge (denge sabitinin bulunması). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
5 | Proton aktarımı-asitler ve bazlar.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
6 | Tuz çözeltileri (titrasyonlar, tampon çözeltiler, kimyasaldengeyi etkileyen faktörler). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
7 | Tuz çözeltileri (iyonların asitli bazları, titrasyonlar, tampon çözeltiler, kimyasaldengeyi etkileyen faktörler). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
8 | Kuvvetli asit, Kuvvetli Baz ve pH kavramı.Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
9 | Elektrokimya (elektroliz ve pil). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
10 | Elektrokimya (elektroliz ve pil). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
11 | Termokimya (ısı, termodinamik yasaları, entalpi, iç enerji, entropi). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
12 | Termokimya (ısı, termodinamik yasaları, entalpi, iç enerji, entropi). Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
13 | Nükleer kimya (radyoaktivite, nükleer enerji).Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
14 | Nükleer kimya (radyoaktivite, nükleer enerji).Bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler | lab | argümantasyon, araştırma sorgulama, buluş yolu | kavram haritası |
R.H.Petrucci, W.S.Harwood, F.G.Herring (Çeviri Editörleri: T.Uyar ve S.Aksoy), (2002), Genel Kimya İlkeler ve Modern Uygulamalar I, Palme Yayıncılık, Ankara. R.Chang, (Çeviri Editörleri: A.B. Soydan ve A.Z. Aroğuz), (2000), Fen ve Mühendislik Bölümleri İçin Kimya, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.,İstanbul C.E. Mortimer (Çeviri Editörü: T. Altınata), (1997), Modern Üniversite Kimyası I, Çağlayan Basımevi, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 40 |
Laboratuvar | 10 | 20 |
Deney | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 10 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Rapor | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 11 | 1 | 11 |
Deney | 10 | 2 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Rapor | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |