GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ILA798 NEBEVİ EĞİTİM METOTLARI Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Nebevi eğitim metotlarının din eğitimindeki önemini kavratmak, Sünnet merkezli bir din eğitim anlayışı benimsetmek, Sünnetteki eğitim metotlarını ele alıp inceleyerek din eğitimine sünnet temelli bir vizyon kazandırmayı amaçlamaktadır.


Dr. Öğretim Üyesi Fatma Göçmen


1 Sünnette eğitimle ilgili temel kavramları bilir.
2 Comprehends the relationship between Sunnah and education.
3 Fiili sünnetin din eğitim açısından önemini kavrar.
4 Sünnetteki içeriklerin eğitsel mesajlarını kavrar.
5 Hz. Muhammed’in örnekliği ve din eğitimi ilişkisini kavrar.
6 Sünnetteki eğitim metotlarını kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Nebevi eğitim metotlarını kavramaya yönelik çalışmalar yapmayı, din eğitiminde sünnet merkezli bir bakış açısı geliştirmede farkındalık oluşturmayı, sünnete dayalı bir din eğitimi yaklaşımı kazandırmayı içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar: Sünnet, hadis, eğitim, terbiye. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-cevap, Sokrates Yöntemi Yok
2 Nebevi eğitimle ilgili kavramlar. Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası Yok
3 Nebevi eğitimle ilgili kavramlar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-cevap, Sokrates Yöntemi Yok
4 Sünnetin örneklik teşkil etmesi. Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası Yok
5 Mekke döneminde Hz. Muhammed’in örnekliği ve din eğitim arasındaki ilişki. Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Soru-Cevap Yok
6 Medine döneminde Hz. Muhammed’in örnekliği ve din eğitim arasındaki ilişki. Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Soru-Cevap Yok
7 Hz. Muhammed’in sıfatları ve din eğitim arasındaki ilişki. Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Soru-Cevap Yok
8 Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları. Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Soru-Cevap Yok
9 Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları. Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Soru-Cevap Yok
10 Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları. Anlatım, Çember Tekniği, Sokrates Yöntemi, Beyin Fırtınası, Gösteri Yok
11 Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları. Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Araştırma Yok
12 Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları. Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Araştırma Yok
13 Nebevi eğitimde tebliğ, davet ve din eğitimi ilişkisi. Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Araştırma Yok
14 Nebevi eğitimde tebliğ, davet ve din eğitimi ilişkisi. Anlatım, Çember Tekniği, Sokrates Yöntemi, Beyin Fırtınası, Gösteri Yok

1. Çev. Yıldırım., E. (2016). Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed (sas) ve Öğretim Metotları: Ankara, Otto. 2. Karaman, F. (2010). Sünnetin Işığında Tebliğ ve Davet: Ankara, DİB Yayınları. 3. Ünal, İ. H. (2016). 40 Hadis 40 Yorum: Ankara, DİB Yayınları. 4. Çev. Güler, Z. (2019). Peygamberimizin Sünnetinde Çocuk Eğitimi: İstanbul, Uysal Yayınevi. 5. Gözütok, Ş. (2016). Hazreti Peygamberin (sas) Hadislerinde Eğitim Metotları (Buhari ve Müslim Örneği): İstanbul, Ensar Neşriyat.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 3 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 5 20
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 96

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5
ÖÇ 6 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek