Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ILA798 | NEBEVİ EĞİTİM METOTLARI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Nebevi eğitim metotlarının din eğitimindeki önemini kavratmak, Sünnet merkezli bir din eğitim anlayışı benimsetmek, Sünnetteki eğitim metotlarını ele alıp inceleyerek din eğitimine sünnet temelli bir vizyon kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Fatma Göçmen
1 | Sünnette eğitimle ilgili temel kavramları bilir. |
2 | Comprehends the relationship between Sunnah and education. |
3 | Fiili sünnetin din eğitim açısından önemini kavrar. |
4 | Sünnetteki içeriklerin eğitsel mesajlarını kavrar. |
5 | Hz. Muhammed’in örnekliği ve din eğitimi ilişkisini kavrar. |
6 | Sünnetteki eğitim metotlarını kavrar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Nebevi eğitim metotlarını kavramaya yönelik çalışmalar yapmayı, din eğitiminde sünnet merkezli bir bakış açısı geliştirmede farkındalık oluşturmayı, sünnete dayalı bir din eğitimi yaklaşımı kazandırmayı içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar: Sünnet, hadis, eğitim, terbiye. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-cevap, Sokrates Yöntemi | Yok |
2 | Nebevi eğitimle ilgili kavramlar. | Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | Yok |
3 | Nebevi eğitimle ilgili kavramlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-cevap, Sokrates Yöntemi | Yok |
4 | Sünnetin örneklik teşkil etmesi. | Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | Yok |
5 | Mekke döneminde Hz. Muhammed’in örnekliği ve din eğitim arasındaki ilişki. | Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Soru-Cevap | Yok |
6 | Medine döneminde Hz. Muhammed’in örnekliği ve din eğitim arasındaki ilişki. | Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Soru-Cevap | Yok |
7 | Hz. Muhammed’in sıfatları ve din eğitim arasındaki ilişki. | Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Soru-Cevap | Yok |
8 | Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları. | Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Soru-Cevap | Yok |
9 | Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları. | Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Soru-Cevap | Yok |
10 | Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları. | Anlatım, Çember Tekniği, Sokrates Yöntemi, Beyin Fırtınası, Gösteri | Yok |
11 | Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları. | Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Araştırma | Yok |
12 | Hz. Muhammed’in Eğitim Metotları. | Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Balık kılçığı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Araştırma | Yok |
13 | Nebevi eğitimde tebliğ, davet ve din eğitimi ilişkisi. | Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Araştırma | Yok |
14 | Nebevi eğitimde tebliğ, davet ve din eğitimi ilişkisi. | Anlatım, Çember Tekniği, Sokrates Yöntemi, Beyin Fırtınası, Gösteri | Yok |
1. Çev. Yıldırım., E. (2016). Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed (sas) ve Öğretim Metotları: Ankara, Otto. 2. Karaman, F. (2010). Sünnetin Işığında Tebliğ ve Davet: Ankara, DİB Yayınları. 3. Ünal, İ. H. (2016). 40 Hadis 40 Yorum: Ankara, DİB Yayınları. 4. Çev. Güler, Z. (2019). Peygamberimizin Sünnetinde Çocuk Eğitimi: İstanbul, Uysal Yayınevi. 5. Gözütok, Ş. (2016). Hazreti Peygamberin (sas) Hadislerinde Eğitim Metotları (Buhari ve Müslim Örneği): İstanbul, Ensar Neşriyat.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 |