Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FRZ353 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Öğretmen adaylarının öğrenme-öğretme süreçlerinde yararlanabilecekleri teknolojik, üç boyutlu ve tek boyutlu materyalleri seçebilme, tasarlayabilme, hazırlayabilme ve kullanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. Ömer DEMİR
1 | Din öğretiminde materyal kullanımının önemini bilir. |
2 | Din öğretiminde kullanılabilecek materyalleri bilir. |
3 | Öğretim materyallerini sınıflandırır. |
4 | Materyal tasarım ilkelerini bilir. |
5 | Din öğretiminde kullanılabilecek iki /üç boyutlu materyaller tasarlayabilir. |
6 | Din öğretiminde kullanılabilecek dijital materyaller tasarlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve 0geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; dijital materyaller vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Din öğretiminde materyal tasarımı dersinin amacı, konusu, önemi ve kaynakları | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | Yok |
2 | Eğitimde öğretim teknolojileri, materyal kullanımı ve materyal türleri | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | Yok |
3 | Din öğretiminde kullanılabilecek öğretim teknolojileri ve materyaller | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | Yok |
4 | Din öğretiminde kullanılabilecek iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması, tasarım ilkeleri | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | |
5 | Din öğretiminde kullanılabilecek infografik, şablon ve çalışma yaprakları hazırlama | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | Yok |
6 | Din öğretiminde kullanılabilecek kavram haritası, zihin haritası oluşturma | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | Yok |
7 | Din öğretiminde kullanılabilecek dijital içerik hazırlama sunum hazırlama CANVA tanıtımı | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | Yok |
8 | Din öğretiminde teknoloji kullanımı ve önemi | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | Yok |
9 | Din öğretiminde kullanılabilecek Web2.0 araçlarının tanıtılması KAHOOT tanıtımı | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | Yok |
10 | Din öğretiminde kullanılabilecek dijital hikayeler oluşturma OBS stodio tanıtımı | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | Yok |
11 | Din öğretiminde kullanılabilecek programların tanıtımı WORD-EXEL tanıtımı | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | Yok |
12 | Din öğretiminde kullanılabilecek programlar: GOOGLE DOKUMANLAR-GOOGLE MEET tanıtımı | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | Yok |
13 | Din öğretiminde kullanılabilecek uygulamalar: BULMACA yapma | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | Yok |
14 | Din öğretiminde materyal kullanımına ilişkin bilimsel çalışmaların incelenmesi | Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri | Yok |
UŞUN, S., 2000, Dünyada ve Türkiye’de Bilgisayar Destekli Öğretim. Pegem A Yayıncılık, Ankara. VURAL, B., 2004, Eğitim-Öğretimde Teknoloji ve Materyal Kullanımı. Hayat Yayıncılık, İstanbul. YALIN, H.İ., 2002, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Hüseyin Uzunboylu, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör: Hüseyin Uzunboylu, 2011, Pegem Akademi Yayıncılık Halil İbrahim Yalın, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, 2020, Halil İbrahim Yalın, Seçkin Yayınları. Tuğba Yanpar Yelken, Materyal Tasarımı, 2012,, Anı Yayıncılık ŞİMŞEK, N., 2002, Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Derste Eğitim Teknolojisi Kullanımı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ev Ödevi | 3 | 70 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama Sınavı | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 66 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 |