GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FRZ353 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Öğretmen adaylarının öğrenme-öğretme süreçlerinde yararlanabilecekleri teknolojik, üç boyutlu ve tek boyutlu materyalleri seçebilme, tasarlayabilme, hazırlayabilme ve kullanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.


Prof. Dr. Ömer DEMİR


1 Din öğretiminde materyal kullanımının önemini bilir.
2 Din öğretiminde kullanılabilecek materyalleri bilir.
3 Öğretim materyallerini sınıflandırır.
4 Materyal tasarım ilkelerini bilir.
5 Din öğretiminde kullanılabilecek iki /üç boyutlu materyaller tasarlayabilir.
6 Din öğretiminde kullanılabilecek dijital materyaller tasarlayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve 0geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; dijital materyaller vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Din öğretiminde materyal tasarımı dersinin amacı, konusu, önemi ve kaynakları Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri Yok
2 Eğitimde öğretim teknolojileri, materyal kullanımı ve materyal türleri Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri Yok
3 Din öğretiminde kullanılabilecek öğretim teknolojileri ve materyaller Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri Yok
4 Din öğretiminde kullanılabilecek iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması, tasarım ilkeleri Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri
5 Din öğretiminde kullanılabilecek infografik, şablon ve çalışma yaprakları hazırlama Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri Yok
6 Din öğretiminde kullanılabilecek kavram haritası, zihin haritası oluşturma Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri Yok
7 Din öğretiminde kullanılabilecek dijital içerik hazırlama sunum hazırlama CANVA tanıtımı Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri Yok
8 Din öğretiminde teknoloji kullanımı ve önemi Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri Yok
9 Din öğretiminde kullanılabilecek Web2.0 araçlarının tanıtılması KAHOOT tanıtımı Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri Yok
10 Din öğretiminde kullanılabilecek dijital hikayeler oluşturma OBS stodio tanıtımı Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri Yok
11 Din öğretiminde kullanılabilecek programların tanıtımı WORD-EXEL tanıtımı Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri Yok
12 Din öğretiminde kullanılabilecek programlar: GOOGLE DOKUMANLAR-GOOGLE MEET tanıtımı Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri Yok
13 Din öğretiminde kullanılabilecek uygulamalar: BULMACA yapma Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri Yok
14 Din öğretiminde materyal kullanımına ilişkin bilimsel çalışmaların incelenmesi Anlatım; Tartışma; Soru-Yanıt; Gözlem; Takım/Grup Çalışması; Uygulama Ödevleri Hazırlama ve/veya Sunma; Gösteri Yok

UŞUN, S., 2000, Dünyada ve Türkiye’de Bilgisayar Destekli Öğretim. Pegem A Yayıncılık, Ankara. VURAL, B., 2004, Eğitim-Öğretimde Teknoloji ve Materyal Kullanımı. Hayat Yayıncılık, İstanbul. YALIN, H.İ., 2002, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Hüseyin Uzunboylu, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör: Hüseyin Uzunboylu, 2011, Pegem Akademi Yayıncılık Halil İbrahim Yalın, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, 2020, Halil İbrahim Yalın, Seçkin Yayınları. Tuğba Yanpar Yelken, Materyal Tasarımı, 2012,, Anı Yayıncılık ŞİMŞEK, N., 2002, Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Derste Eğitim Teknolojisi Kullanımı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Ev Ödevi 3 70
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama Sınavı 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Ev Ödevi 3 15 45
Toplam İş Yükü (saat) 66

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 5
ÖÇ 6 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek