Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ILA369 | KURAN OKUMA VE TECVİD VI (ARAPÇA) | Ders | 3 | 6 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Doğru bir Kur'an tilaveti için gerekli olan tecvid kurallarını uygulama becerisini edinip Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber tilavet edebilmektir.
Öğr. Gör. Yasin BEDİR Öğr. Gör. Yasin CENAN Öğr. Gör. Mehmet ÖZÜDOĞRU
1 | Kur’an tilavetinin önemini kavrayabilmek. |
2 | Doğru bir Kur'an tilaveti için gerekli olan tecvid ilminin tarifi, gayesi ve lüzumu hakkında bilgi edinmek. |
3 | Harfleri telaffuz ederken mahreç ve sıfatlarda ortaya çıkabilecek muhtemel hataları fark edebilmek. |
4 | Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz edebilmek. |
5 | Tecvid ilminin kavramlarını kullanabilmek. |
6 | Tecvid kurallarını öğrenip uygulayabilmek. |
7 | Tecvid bilgileri çerçevesinde 26-30. cüzleri yüzünden doğru bir şekilde okuyabilmek. |
8 | Vakıa, Saf, Cuma sureleri ve iki Aşr-ı Şerif ezberlenmesi. |
9 | Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur’an’ın herbir ayetinin tecvid tahlilini yapabilmek. |
10 | Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetler vasıtasıyla temel düzeyde bir Kur’an kültürüne sahip olmak. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kur’an’ın tarifi, Tecvid ilminin konusu, gayesi ve luzumu hakkında bilgi verilmesi. 26-30. cüzlerin yüzüne doğru bir şekilde okunması. Vakıa, Saf, Cuma sureleri ve iki Aşr-ı Şerif ezberlenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kur’an’ın tarifi, Tecvid ilminin konusu, gayesi ve luzumu hakkında bilgi verilmesi. | ||
2 | Mahreç ve Sıfatlar konusunun işlenmesi. | ||
3 | Mahreç ve Sıfatlar konusunun işlenmesi. | ||
4 | Hadr,Tedvir ve Tahkik usulleri hakkında bilgi verilmesi. | ||
5 | Tahkik usulünün detaylı anlatılması ve Hadid suresinde yüzüne okunan ayetlerde uygulanma yapılması. | ||
6 | Tedvir usulünün detaylı anlatılması ve Hadid suresinde yüzüne okunan ayetlerde uygulanma yapılması. | ||
7 | Hadr usulünün detaylı anlatılması ve Hadid suresinde yüzüne okunan ayetlerde uygulanma yapılması. | ||
8 | Kıraat ilmi nedir? Geçmişten günümüze kıraat ilmi konusunun işlenmesi. | ||
9 | Kıraat ilmi nedir? Geçmişten günümüze kıraat ilmi konusunun işlenmesi. | ||
10 | Kıraat ilminin faydaları. | ||
11 | Kıraat imamları kimlerdir? | ||
12 | "Aşere" ilmi nedir? Tarihi seyrinin anlatılması. | ||
13 | "Takrip" ilmi nedir? Tarihi seyrinin anlatılması. | ||
14 | "Tayyibe" ilmi nedir? Tarihi seyrinin anlatılması. |
1- Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma Esasları, Bursa 2013. 2- Prof. Dr. İsmail KARAÇAM, Kur'an-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, İstanbul 1980. 3- Prof. Dr. İsmail KARAÇAM, Kur'an’ın Nüzûlü ve Kırâati, İstanbul 1981. 4- Ayşe KARAKAYA- Mehmet AKIN, Kur’an Okuma ve Tecvid El Kitabı, Ankara 2019.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 |
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 3 | 2 | 5 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 5 |
ÖÇ 7 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 5 |
ÖÇ 8 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 |
ÖÇ 9 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 |
ÖÇ 10 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 |