Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ILA782 | MAKAMLARLA KUR'AN-I KERİM TİLAVETİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Kur’an-ı Kerim okumada Türk müziği makamlarını kullanmayı öğretmek
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin YÜNER
1 | Türk mûsikîsi makamlarını ve özelliklerini genel olarak öğrenir |
2 | Ses kullanımını ve kontrolünü öğrenir |
3 | Türk müziği makamlarının uygulanışı hakkında bilgi sahibi olur |
4 | Türk müziği makamlarının Kur’an-ı Kerim okumaya uygulanışını öğrenir |
5 | Kur’an-ı Kerim tilavet ederken makamsal geçkiler yapmayı öğrenir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1 Türk musikisi makamlarının (karar seslerine göre) sınıflandırması 2 Hicaz makamı nazari bilgileri 3 Hicaz makamı tilavet çalışması 4 Uşşak-Hüseyni-Beyati makamları nazari bilgileri 5 Uşşak-Hüseyni-Beyati makamları tilavet çalışması 6 Rast makamı nazari bilgileri 7 Rast makamı tilavet çalışması 8 Nihavend makamı nazari bilgileri 9 Nihavend makamı tilavet çalışması 10 Sabâ makamı nazari bilgileri 11 Sabâ makamı tilavet çalışması 12 Segâh-Hüzzam makamları nazari bilgileri 13 Segâh-Hüzzam makamları tilavet çalışması 14 Acemaşiran makamı tilavet çalışması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1 Türk musikisi makamlarının (karar seslerine göre) sınıflandırması | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
2 | Hicaz makamı nazari bilgileri | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
3 | Hicaz makamı tilavet çalışması | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
4 | Uşşak-Hüseyni-Beyati makamları nazari bilgileri | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
5 | Uşşak-Hüseyni-Beyati makamları tilavet çalışması | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
6 | Rast makamı nazari bilgileri | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
7 | Rast makamı tilavet çalışması | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
8 | Nihavend makamı nazari bilgileri | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
9 | Nihavend makamı tilavet çalışması | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
10 | Sabâ makamı nazari bilgileri | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
11 | Sabâ makamı tilavet çalışması | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
12 | Segâh-Hüzzam makamları nazari bilgileri | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
13 | Segâh-Hüzzam makamları tilavet çalışması | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
14 | Na’t, Kaside, Tevşih | Anlatım, Toplu uygulama, Bireysel uygulama. | yok |
Türk Din Mûsikîsi El Kitabı, Editör Prof. Dr. Ahmet Hakkı Turabi, Ağustos, 2017 / Ankara; “Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri” İsmail Hakkı ÖZKAN, Ötüken Neşriyat, 8.b,İstanbul 2008; “Musiki Tarihi” M. Nazmi ÖZALP,M.E.B. Yay. I- II c., İstanbul 2000; DİA; “Türk Mûsikîsi Ansiklopedisi” Yılmaz Öztuna, Kült.B. Yay., I -II c., Ankara 1990. Türk din musikisi ders notları. Mustafa Rona, 20. Yüzyıl Türk Mûsikîsi, Türkiye Yayınevi, İstanbul 1970; Selçuk Mülayim; Sanata Giriş, Bilim ve Teknik Yay., İstanbul 1994, s. 17.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 4 |