Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ILA764 | SEKÜLERLEŞME VE DİN | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, modern dönemde din olgusunun sekülerleşme süreçleri ile birlikte kamusal alandaki görünümlerine ışık tutmaktır.
Doç. Dr. Mehmet TÖZLUYURT Dr. Öğr. Üyesi Halil ÖZTÜRK
1 | Modern dönemde din olgusunu kavrar |
2 | Kamusal alan olgusunu tanır |
3 | Kamusal alanda din olgusunun yerini öğrenir |
4 | Seküler dünyada din ve kamusal alan tartışmalarını öğrenir |
5 | Sekülerleşme, din ve kamusal alana dair teorilere vakıf olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Din, sekülerleşme ve kamusal alan süreç ve olgularını belirlemek.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve içeriği | ||
2 | Din: Kavramsal Çerçeve | ||
3 | Sosyolojik Açıdan Kamusal Alan | ||
4 | Sosyolojik Açıdan Kamusal Alan-2 | ||
5 | Din ve Kamusal Alan | ||
6 | Din ve Kamusal Alan-2 | ||
7 | Sekülerleşme ve Laiklik | ||
8 | Sekülerleşme ve Laiklik -2 | ||
9 | Laiklik Uygulamaları | ||
10 | Laiklik ve Din | ||
11 | Kamusal Alan ve Özgürlükler | ||
12 | Kamusal Alan ve Ayrımcılıklar | ||
13 | Avrupa ve Türkiye'de Din, Sekülerleşme ve Kamusal Alan ilişki Örnekleri | ||
14 | Genel Değerlendirme |
Arendt, H (2008). İnsanlık Durumu, İletişim Yayınları. Berman, M (2004). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, İletişim Yayınları. Habermas, J (2010). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, İletişim Yayınları. Sennett, (2002). Kamusal İnsanın Çöküşü, 2.Baskı, Çev.:Serpil Durak
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 60 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Makale Kritik Etme | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 80 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |