GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ILA748 YETİŞKİNLERDE DİN EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, dini alanda hayat boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır


Doç. Dr. Ömer DEMİR


1 Yetişkin eğitiminin kapsamını açıklayabilir.
2 Yetişkin eğitiminin diğer disiplinlerle olan ilişkisini analiz edebilir.
3 Yetişkin eğitiminde eğitim durumlarını tartışabilir.
4 Yetişkin eğitimi uygulama örneklerini yönetsel açıdan değerlendirebilir.
5 Etkili yetişkin eğitiminin nasıl yapılması ve yönetilmesi gerektiğini değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin içeriğini, yetişkin din eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları oluşturmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yetişkin Eğitiminin Diğer Disiplinlerle Olan İlişkileri ve Yetişkin Eğitimi Yönetimi
2 Uluslararası Yetişkin Becerilerinin Ölçülmesi
3 Yetişkinlerin Öğrenmeye İlişkin Özellikleri: Andragojik Yaklaşım
4 Yetişkin Eğitiminde Temel İlkeler
5 Yetişkinlikte Öğrenme Engelleri
6 Yetişkin Eğitimi Programlarının Planlanması ve Uygulanması
7 Yetişkin Eğitiminde En Çok Kullanılan Teknikler
8 Yetişkin Eğitiminde Öncelikli Hedef Kitleler
9 Yetişkin Eğitimini Gerektiren Nedenler Örgün Eğitimle İlgili Nedenler
10 Yetişkin Eğitimi ile İlgili Teori ve Modeller
11 Yetişkin Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
12 Türkiye'de Yetişkin Eğitimi ile İlgili Sorunların Tartışılması
13 Dünyada ve Türkiye'deki Yetişkin Eğitimi Uygulama Örnekleri
14 Kitle İletişim Araçları (televizyon, gazete vb.) İnternet-Bilgisayar Teknolojileri ile Yetişkin Eğitimi

Bülbül, Sudi. (1991); Halk Eğitimine Giriş, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir Duman, Ahmet(2007)Yetişkinler Eğitimi, Ütopya Yayınları:17,Ankara Lowe, John (1985); Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış, (Çeviren: Turhan Oğuzkan), Unesco Türkiye Milli Komisyonu, Ankara. Okçabol, Rıfat (1994); Halk Eğitimi (Yetişkin Eğitimi), Der Yay. İstanbul. Uysal, Meral(2009) “Yetişkin Eğitiminde Program Planlanma” Yetişkin Eğitimi (Derleyen: Ahmet Yıldız ,Meral Uysal, KalkedonYayıncılık, İstanbul Yıldız, A.(2009); “Yetişkin okuryazarlığı” Yetişkin Eğitimi (derleyen :Ahmet Yıldız ,Meral Uysal, KalkedonYayıncılık, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 20
Derse Katılım 1 20
Makale Yazma 1 20
Bireysel Çalışma 1 20
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Makale Yazma 1 10 10
Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 1 20 20
Ev Ödevi 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 92

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 1 4 1 2 1 1 1 4 1 1 1
ÖÇ 2 3 1 5 1 2 1 1 1 5 1 1 2
ÖÇ 3 2 2 4 1 3 1 1 1 4 2 1 1
ÖÇ 4 3 2 3 1 2 1 1 1 4 1 1 1
ÖÇ 5 3 2 5 2 3 1 1 1 5 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek