Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ILA748 | YETİŞKİNLERDE DİN EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, dini alanda hayat boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır
Doç. Dr. Ömer DEMİR
1 | Yetişkin eğitiminin kapsamını açıklayabilir. |
2 | Yetişkin eğitiminin diğer disiplinlerle olan ilişkisini analiz edebilir. |
3 | Yetişkin eğitiminde eğitim durumlarını tartışabilir. |
4 | Yetişkin eğitimi uygulama örneklerini yönetsel açıdan değerlendirebilir. |
5 | Etkili yetişkin eğitiminin nasıl yapılması ve yönetilmesi gerektiğini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriğini, yetişkin din eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları oluşturmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yetişkin Eğitiminin Diğer Disiplinlerle Olan İlişkileri ve Yetişkin Eğitimi Yönetimi | ||
2 | Uluslararası Yetişkin Becerilerinin Ölçülmesi | ||
3 | Yetişkinlerin Öğrenmeye İlişkin Özellikleri: Andragojik Yaklaşım | ||
4 | Yetişkin Eğitiminde Temel İlkeler | ||
5 | Yetişkinlikte Öğrenme Engelleri | ||
6 | Yetişkin Eğitimi Programlarının Planlanması ve Uygulanması | ||
7 | Yetişkin Eğitiminde En Çok Kullanılan Teknikler | ||
8 | Yetişkin Eğitiminde Öncelikli Hedef Kitleler | ||
9 | Yetişkin Eğitimini Gerektiren NedenlerÖrgün Eğitimle İlgili Nedenler | ||
10 | Yetişkin Eğitimi ile İlgili Teori ve Modeller | ||
11 | Yetişkin Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme | ||
12 | Türkiye'de Yetişkin Eğitimi ile İlgili Sorunların Tartışılması | ||
13 | Dünyada ve Türkiye'deki Yetişkin Eğitimi Uygulama Örnekleri | ||
14 | Kitle İletişim Araçları (televizyon, gazete vb.) İnternet-Bilgisayar Teknolojileri ile Yetişkin Eğitimi |
Bülbül, Sudi. (1991); Halk Eğitimine Giriş, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir Duman, Ahmet(2007)Yetişkinler Eğitimi, Ütopya Yayınları:17,Ankara Lowe, John (1985); Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış, (Çeviren: Turhan Oğuzkan), Unesco Türkiye Milli Komisyonu, Ankara. Okçabol, Rıfat (1994); Halk Eğitimi (Yetişkin Eğitimi), Der Yay. İstanbul. Uysal, Meral(2009) “Yetişkin Eğitiminde Program Planlanma” Yetişkin Eğitimi (Derleyen: Ahmet Yıldız ,Meral Uysal, KalkedonYayıncılık, İstanbul Yıldız, A.(2009); “Yetişkin okuryazarlığı” Yetişkin Eğitimi (derleyen :Ahmet Yıldız ,Meral Uysal, KalkedonYayıncılık, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |