GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İLAHZ ARAPÇA HAZIRLIK Ders 0 0 30,00

Lisans


Türkçe


Sarf ve Nahiv Dersleri Amacı: Arap sentaksı ve morfolojisini kavrayıp, Arapçayı konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli kullanma maharetini kazandırma. Arap dilini kendi terimleri ve özgün yöntemleri ile kavrayan, bireyler haline getirmek. Okuma ve anlama dersi öğrencinin harfleri öğrendikten sonra metin okuma becerisi edinmesi ve metni anlamasını sağlayarak aldığı gramer bilgisini metin üzerinde tatbik etmesini ve kelime haznesinin gelişmesini temin etmektedir.


Doç. Dr. Gülhan TÜRK Dr.Öğr.Üyesi Mehmet YENİCE Dr.Öğr.Üyesi Mohammed Abdulkarem Yaseen Öğr.Gör. Yunus ÇAKIR Öğr.Gör. Anas MSLM Öğr.Gör. Adem YENER Öğr.Gör. İbrahim KILINÇER


1 Öğrenci, başlangıç düzeyindeki Arapça metinleri okur.
2 Öğrenci günlük konuşma yapar.
3 Öğrenci başlangıç düzeyinde Arapça yazar.
4 Öğrenci basit düzeyde Arapça konuşmaları anlar.
5 Öğrenci Arapçanın gramerini öğrenir.
6 Arapçanın Türk dili üzerindeki etkisini öğrenir
7 Arapça harfleri mahreçlerine uygun bir şekilde çıkarmayı öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


yok


Sarf ve Nahiv dersleri içeriği: Harfleri tanıma ve yazma, Anlamlı cümle, Müzekker ve Müennes isimler, Müfred-Tesniye-Cemi, Cemi çeşitleri, İsim cümlesi (Mübteda-Haber), Fiil Çeşitleri (Mazi-Muzari-Emir), Fiil cümlesi, Harfi Cerler, Muzafun İleyhin irabı (İsim tamlaması), Sıfat Tamlaması, İsimlerde Tesniye, Cemi Müzekker salim- Cemi müennes salim ve cemi Teksirin irabı, Tesniye ve cemi müzekker salim kelimelerde izafetle nûn’un düşmesi. Beş Fiil (Efal-İ Hamse), Fiil-İ Muzari’nin Nasb Ve Cezm Olması, Zamirlerin Kullanımı, İstifham Edatları, İşaret Zamirleri, İsmi Mevsuller, İsmi Mensub (Nisbe), Haber Çeşitleri, Kane Ve Kardeşleri, İnne Ve Kardeşleri, Sıfat Çeşitleri, Beş İsim Ve İrabı, Temyiz, Adet (Sayılar), Misal, Ecvef Ve Muza‘Af Fiillerin Zamirlere İsnadı, Fiillerin Meçhul Kullanımı Ve Naib-İ Fail. Okuma Anlama Dersi içeriği: Arapçaya giriş (Tanışma-Sınıfta) Arapçaya giriş (Ev-Yiyecekler ve İçecekler) Arapçaya giriş (İşler ve Meslekler-Vücudun Organları) Arapçaya giriş (Kıyafetler ve Renkler-Mevsimler) Başlangıç Seviyesi (Kişisel Bilgiler) Başlangıç Seviyesi (Öğrencinin Hayatı) Başlangıç Seviyesi (Sosyal Hayat) Başlangıç Seviyesi (Evler ve Mekanlar) Başlangıç Seviyesi (Günlük Alışkanlıklar) Başlangıç Seviyesi (Beslenme Alışkanlıkları) Başlangıç Seviyesi (Kişisel Özellikler) Orta Seviye (Dünya’daki milletler) Orta Seviye (İklim) Orta Seviye (Doğu Medeniyetleri) Orta Seviye (Mekanlar ve Hobiler) Orta Seviye (Bayram Pazarları) Orta Seviye (Seyyar Satıcılar) Orta Seviye (İkamet Yeri) Orta Seviye (Kırsal Hayat ve Şehir Hayatı Arasındaki Fark) Orta Seviye (Temizlik ve Şıklık) Orta Seviye (Boş Zaman) Orta Seviye (Yiyecekler ve Münasebetler) Orta Seviye (Bunları biliyor musunuz?) Orta Seviye (Bahar Seyahati) Orta Seviye (Yolculuk ve Hazırlıkları) İleri Seviye (Sıfırdan Zirveye) İleri Seviye (Meslek Hayatı) İleri Seviye (Alternatif Tıp) İleri Seviye (Gelenek ve Görenekler) İleri Seviye (Dünkü ve Bugünkü Şehirler) İleri Seviye (Hayatımızı Değiştiren İcatlar) İleri Seviye (Hayatımızı Değiştiren İcatlar)


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sarf-Nahiv: Harfleri tanıma ve yazma, Anlamlı cümle, Müzekker ve Müennes isimler. Okuma Anlama: Arapçaya giriş (Tanışma-Sınıfta), Arapçaya giriş (Ev-Yiyecekler ve İçecekler). Muhadese ve İstima: İlk ünite/selamlar ve tanışma/ilk ders/seni gördüğüme sevindim
2 Sarf-Nahiv: Müfred-Tesniye-Cemi, Cemi çeşitleri, İsim cümlesi (Mübteda-Haber). Okuma Anlama: Arapçaya giriş (İşler ve Meslekler-Vücudun Organları), Arapçaya giriş (Kıyafetler ve Renkler-Mevsimler) Muhadese ve İstima: Birinci ünite/selamlama ve tanışma/ikinci ders/ülkeler ve milliyetler
3 Sarf-Nahiv: Fiil Çeşitleri (Mazi-Muzari-Emir), Fiil cümlesi, Harfi Cerler, Muzafun İleyhin irabı (İsim tamlaması). Okuma Anlama: Başlangıç Seviyesi (Kişisel Bilgiler), Başlangıç Seviyesi (Öğrencinin Hayatı) Muhadese ve İstima: İkinci ünite/çalışma/ilk ders/sınıfta
4 Sarf-Nahiv: Sıfat Tamlaması, İsimlerde Tesniye, Cemi Müzekker salim- Cemi müennes salim ve cemi Teksirin irabı Okuma Anlama: Başlangıç Seviyesi (Sosyal Hayat), Başlangıç Seviyesi (Evler ve Mekanlar) Muhadese ve İstima: İkinci ünite/çalışma/ikinci ders/Ne çalışıyorsunuz?
5 Sarf-Nahiv: Tesniye ve cemi müzekker salim kelimelerde izafetle nûn’un düşmesi Okuma Anlama: Başlangıç Seviyesi (Günlük Alışkanlıklar), Başlangıç Seviyesi (Beslenme Alışkanlıkları) Muhadese ve İstima: Üçüncü ünite/aile/ilk ders/benim küçük ailem
6 Sarf-Nahiv: Beş Fiil (Efal-İ Hamse) Okuma Anlama: Başlangıç Seviyesi (Kişisel Özellikler), Orta Seviye (Dünya’daki milletler) Muhadese ve İstima: Üçüncü ünite/aile/ikinci ders/akrabalar
7 Sarf-Nahiv: Fiil-İ Muzari’nin Nasb Ve Cezm Olması. Okuma Anlama: Orta Seviye (İklim), Orta Seviye (Doğu Medeniyetleri) Muhadese ve İstima: Dördüncü Ünite/Ev/Birinci Ders/Ev Bölümleri
8 Sarf-Nahiv: Zamirlerin Kullanımı, İstifham Edatları. Okuma Anlama: Orta Seviye (Mekanlar ve Hobiler), Orta Seviye (Bayram Pazarları) Muhadese ve İstima: Dördüncü Ünite/Ev/Birinci Ders/Ev Bölümleri
9 Sarf-Nahiv: İşaret Zamirleri, İsmi Mevsuller. Okuma Anlama: Orta Seviye (Seyyar Satıcılar), Orta Seviye (İkamet Yeri) Muhadese ve İstima: Fifth unit/daily works/first lesson/please? what time is it?
10 Sarf-Nahiv: İsmi Mensub (Nisbe), Haber Çeşitleri. Okuma Anlama: Orta Seviye (Kırsal Hayat ve Şehir Hayatı Arasındaki Fark), Orta Seviye (Temizlik ve Şıklık) Muhadese ve İstima: Beşinci Ünite/Günlük işler/İkinci Ders/Günlük ödev
11 Sarf-Nahiv: Kane Ve Kardeşleri, İnne Ve Kardeşleri. Okuma Anlama: Orta Seviye (Boş Zaman), Orta Seviye (Yiyecekler ve Münasebetler) Muhadese ve İstima: Altıncı ünite/yiyecek ve içecekler/birinci ders/ Dünyanın tüm ülkelerinden çeşitli lezzetler ve farklı yemekler
12 Sarf-Nahiv: Sıfat Çeşitleri, Beş İsim Ve İrabı. Okuma Anlama: Orta Seviye (Bunları biliyor musunuz?), Orta Seviye (Bahar Seyahati) Muhadese ve İstima: Altıncı ünite/yiyecek ve içecekler/ikinci ders/yemekler
13 Sarf-Nahiv: Temyiz, Adet (Sayılar). Okuma Anlama: Orta Seviye (Yolculuk ve Hazırlıkları), İleri Seviye (Sıfırdan Zirveye) Muhadese ve İstima: Yedinci ve son ünite/tanım (insanlar ve giysiler)/birinci ders/insanların tanımı
14 Sarf-Nahiv: Misal, Ecvef Ve Muza‘Af Fiillerin Zamirlere İsnadı. Okuma Anlama: İleri Seviye (Meslek Hayatı), İleri Seviye (Alternatif Tıp) Muhadese ve İstima: Yedinci ve son ünite/açıklama (insanlar ve giysiler)/ikinci ders/giysiler
15 Sarf-Nahiv: Fiillerin Meçhul Kullanımı. Okuma Anlama: İleri Seviye (Gelenek ve Görenekler), İleri Seviye (Dünkü ve Bugünkü Şehirler) Muhadese ve İstima: Ünite İncelemesi 1-2-3-4
16 Sarf-Nahiv: Naib-İ Fail. Okuma Anlama: İleri Seviye (Hayatımızı Değiştiren İcatlar), İleri Seviye (Hayatımızı Değiştiren İcatlar) Muhadese ve İstima: Ünite İncelemesi 5-6-7

Miftahu'l-Arabiyye



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 4 80
Sözlü Sınav 4 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 90
Sözlü Sınav 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 4 100 400
Final Sınavı 1 90 90
Sözlü Sınav 5 50 250
Toplam İş Yükü (saat) 740

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 5
ÖÇ 2 3 5 4 4
ÖÇ 3 5 4
ÖÇ 4 4 3 4
ÖÇ 5 4 4 5 5
ÖÇ 6 5 3 5
ÖÇ 7 2 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek