| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| RST725 | RAYLI SİSTEMLERDE YENİ TEKNOLOJİLER | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 | 
Önlisans
Bu dersin amacı, sektördeki otomasyon, dijitalleşme, enerji verimliliği ve alternatif tahrik sistemleri gibi güncel teknolojik gelişmeleri ve gelecekteki eğilimlerin kavranmasını sağlamaktır.
Öğretim Görevlisi Dr. Ozan YAZAR Öğretim Görevlisi Musa YILMAZ Öğretim Görevlisi Mustafa DURSUNLAR
| 1 | Raylı sistemler makine teknolojisindeki güncel ve gelecekteki teknolojik eğilimleri tanımlar. | 
| 2 | Alternatif tahrik sistemlerinin (batarya, hidrojen) çalışma prensiplerini ve geleneksel sistemlere göre avantajlarını açıklar. | 
| 3 | Raylı sistemlerde otomasyon seviyelerini (GoA) ve otonom sürüş teknolojilerini analiz eder. | 
| 4 | Kestirimci bakım, IoT ve Dijital İkiz kavramlarının raylı sistem makinelerindeki önemini ve uygulanmasını tartışır. | 
| 5 | Raylı sistemlerde enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik sağlayan yeni yaklaşımları değerlendirir. | 
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders, raylı sistem araçları ve altyapısındaki ileri teknolojileri kapsar. İçerik; otonom sürüş (ATO), alternatif tahrik sistemleri (batarya, hidrojen), kestirimci bakım ve sensör teknolojileri, dijitalleşme (IoT, Dijital İkiz), enerji verimliliği ve yüksek hızlı tren teknolojilerindeki (Maglev dahil) güncel gelişmeleri içerir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|---|
| 1 | Raylı Sistem Teknolojilerinin Gelişimi ve Temel Kavramlar | ||
| 2 | Raylı Sistemlerde Güncel Eğilimler: Dijitalleşme, Sürdürülebilirlik ve Otomasyon | ||
| 3 | Otomasyon Seviyeleri (GoA 0-4) ve CBTC Sinyalizasyonunun Makine Teknolojisine Etkileri | ||
| 4 | Otonom Tren Teknolojileri (ATO/UTO) ve Çevre Algılama Sistemleri (Sensörler, LiDAR) | ||
| 5 | Enerji Verimliliği: Rejeneratif Frenleme ve Enerji Depolama Sistemleri | ||
| 6 | Alternatif Tahrik Sistemleri I: Bataryalı Tren Teknolojileri | ||
| 7 | Alternatif Tahrik Sistemleri II: Hidrojen Yakıt Hücreli Trenler | ||
| 8 | Yüksek Hızlı Tren (YHT) Teknolojilerindeki Gelişmeler (Boji, Cer ve Güç Sistemleri) | ||
| 9 | İleri Hız Teknolojileri: Manyetik Levitasyon (Maglev) ve Hyperloop Kavramı | ||
| 10 | Endüstri 4.0 ve Raylı Sistemler: Kestirimci Bakım (PdM) Temelleri | ||
| 11 | Kestirimci Bakımda Kullanılan Sensör Teknolojileri ve Veri Toplama | ||
| 12 | Raylı Sistemlerde Nesnelerin İnterneti (IoT) ve Büyük Veri (Big Data) Uygulamaları | ||
| 13 | Dijital İkiz (Digital Twin) ve Simülasyon Teknolojilerinin Bakım ve İşletmedeki Rolü | ||
| 14 | Geleceğin Raylı Sistemleri: Siber Güvenlik, Akıllı Altyapılar ve Dönemin Gözden Geçirilmesi | 
Demiryolu Mühendisliği - SATISH CHANDRA, M.M. AGARWAL Uygulamalı Demiryolu Mühendisliği - Clifford F. Bonnett Öğretim Üyesi Ders Notları
Yok
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer | 
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 | 
| Ev Ödevi | 1 | 50 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer | 
| Final Sınavı | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | 
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 | 
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 | 
| Okuma | 14 | 2 | 28 | 
| Ev Ödevi | 1 | 7 | 7 | 
| Toplam İş Yükü (saat) | 75 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |