Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MYD006 | MESLEKİ YABANCI DİL | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
İngilizce dersi öğrencilere başlangıç düzeyde gerekli olan temel dil becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir.
Öğretim Görevlisi Muhammet Cihat BASATOĞRUL
1 | Öğrenciler basit sorular sorup cevap vererek temel düzeyde iletişim kurabilir |
2 | Başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. |
3 | Kendileri ve/veya yakın çevreleri hakkında bilgi veren e-posta ve günlük aktivitelerle ilgili kısa metinler yazabilir. |
4 | Kişisel bilgilerini içeren formları doldurabilir. |
5 | Avrupa Birliği Dil Ölçütleri ’ne göre A2* seviyesinde kendileri, aileleri ve yakın çevreleriyle ilgili temel ifadeleri ve diyalogları takip edebilir. |
Birinci Öğretim
-
-
İngilizce servis dersleri, eğitim dili Türkçe olan programlarda ikinci yılda verilen ve temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu derslerdir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | a-to be b- Subject Pronouns c- Object Pronouns d-Possessive Adjectives | ||
2 | a- Possessive pronouns b- Members of the family c- Adjectives, a-an-the, d- NumbersOrdinal numbers e- Have gotHas got | ||
3 | a- Days, months, seasons. b- Telling the time and date c-Plural Nouns some any many d- Uncountable Nouns / some any much | ||
4 | a- Vocabulary: Countries and Nationalities b- This, That –These, Those c- Introducing yourself /someone d-Vocabulary: Buildings and Facilities | ||
5 | a- Prepositions of Place b- There is There are c- Giving Directions d- Reading: How can I get to the..? | ||
6 | a- Quantifiers: a bottle of milk, a piece of cake etc. b- How much How many c-Everyday Objects d- Reading Text: My Home | ||
7 | a- The Modal Verb : can can’t b- The linking Words: and, but, or, so, because c- Vocabulary: Wild Life d- Reading Text: Incredible Animals | ||
8 | Review & Exercises | ||
9 | a- Vocabulary: Movie types b- Too – enough c- The imperative - let’s, why don’t we, how about d- Reading: Best Movies | ||
10 | a- Vocabulary: Common Verbs b- Present Simple tense Positive/Negative Forms c- Present Simple Question Form d- How to make Yes/No – Wh questions? | ||
11 | a- Frequency adverbs and expressions b- Vocabulary: Hobbies and free time activities c- Prepositions of time in on at d- Reading: My Daily Routine | ||
12 | a- Present Continuous Tense Positive and Negative Forms b- Present Continuous Tense Question Form c- Vocabulary: Clothes d- Reading: We are having a party! | ||
13 | a- Present Continuous or Present Simple bVocabulary: Food and Drinks c- Love Like Dislike Hate +Ving & Would like d- Reading Text: What is your favourite activity? | ||
14 | a- Comparatives b- Superlatives c- As…as d- Reading Text: My hometown |
1. English Grammar in Use – (Raymond Murphy) 2. Essential Grammar in Use – (Raymond Murphy) 3. Basic English Grammar – (Betty Schrampfer Azar) 4. New Inside English Grammar – (Sevil F. Soylu / Daniş Soylu)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 3 | 6 | 18 |
Ev Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 1 |