| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| MYD006 | MESLEKİ YABANCI DİL | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 | 
Önlisans
Türkçe
İngilizce dersi öğrencilere başlangıç düzeyde gerekli olan temel dil becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir.
Öğretim Görevlisi Muhammet Cihat BASATOĞRUL
| 1 | Öğrenciler basit sorular sorup cevap vererek temel düzeyde iletişim kurabilir | 
| 2 | Başlangıç düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. | 
| 3 | Kendileri ve/veya yakın çevreleri hakkında bilgi veren e-posta ve günlük aktivitelerle ilgili kısa metinler yazabilir. | 
| 4 | Kişisel bilgilerini içeren formları doldurabilir. | 
| 5 | Avrupa Birliği Dil Ölçütleri ’ne göre A2* seviyesinde kendileri, aileleri ve yakın çevreleriyle ilgili temel ifadeleri ve diyalogları takip edebilir. | 
Birinci Öğretim
-
-
İngilizce servis dersleri, eğitim dili Türkçe olan programlarda ikinci yılda verilen ve temel dil becerileri olan okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik olarak başlangıç düzeyinde veren zorunlu derslerdir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|---|
| 1 | a-to be b- Subject Pronouns c- Object Pronouns d-Possessive Adjectives | ||
| 2 | a- Possessive pronouns b- Members of the family c- Adjectives, a-an-the, d- NumbersOrdinal numbers e- Have gotHas got | ||
| 3 | a- Days, months, seasons. b- Telling the time and date c-Plural Nouns some any many d- Uncountable Nouns / some any much | ||
| 4 | a- Vocabulary: Countries and Nationalities b- This, That –These, Those c- Introducing yourself /someone d-Vocabulary: Buildings and Facilities | ||
| 5 | a- Prepositions of Place b- There is There are c- Giving Directions d- Reading: How can I get to the..? | ||
| 6 | a- Quantifiers: a bottle of milk, a piece of cake etc. b- How much How many c-Everyday Objects d- Reading Text: My Home | ||
| 7 | a- The Modal Verb : can can’t b- The linking Words: and, but, or, so, because c- Vocabulary: Wild Life d- Reading Text: Incredible Animals | ||
| 8 | Review & Exercises | ||
| 9 | a- Vocabulary: Movie types b- Too – enough c- The imperative - let’s, why don’t we, how about d- Reading: Best Movies | ||
| 10 | a- Vocabulary: Common Verbs b- Present Simple tense Positive/Negative Forms c- Present Simple Question Form d- How to make Yes/No – Wh questions? | ||
| 11 | a- Frequency adverbs and expressions b- Vocabulary: Hobbies and free time activities c- Prepositions of time in on at d- Reading: My Daily Routine | ||
| 12 | a- Present Continuous Tense Positive and Negative Forms b- Present Continuous Tense Question Form c- Vocabulary: Clothes d- Reading: We are having a party! | ||
| 13 | a- Present Continuous or Present Simple bVocabulary: Food and Drinks c- Love Like Dislike Hate +Ving & Would like d- Reading Text: What is your favourite activity? | ||
| 14 | a- Comparatives b- Superlatives c- As…as d- Reading Text: My hometown | 
1. English Grammar in Use – (Raymond Murphy) 2. Essential Grammar in Use – (Raymond Murphy) 3. Basic English Grammar – (Betty Schrampfer Azar) 4. New Inside English Grammar – (Sevil F. Soylu / Daniş Soylu)
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer | 
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 | 
| Ev Ödevi | 2 | 40 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer | 
| Final Sınavı | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | 
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | 
| Tartışma | 1 | 2 | 2 | 
| Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 | 
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 | 
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | 
| Okuma | 3 | 6 | 18 | 
| Ev Ödevi | 2 | 2 | 4 | 
| Toplam İş Yükü (saat) | 90 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 1 | |||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 1 | |||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 1 | |||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 2 | |||||||||||||||
| ÖÇ 5 | 1 |