GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RST703 TREN VE DEPO İLİŞKİLERİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin sonunda, öğrenciler çeken ve çekilen araçlarla ilgili hesaplamaları yapabilecek yetkinliğe sahip olacaklardır. Ayrıca, demiryollarında taşınacak yolcu sayısına göre hesaplamalar yapmayı öğreneceklerdir. Kent içi raylı ulaşım sistemlerinde yolcu kapasitesine dayalı analizler gerçekleştirebilecek ve demiryolu yük taşımacılığında gerekli hesaplamaları yapma becerisi kazanacaklardır.


Öğr. Gör. Musa YILMAZ


1 Çeken ve çekilen araçların temel performans (cer kuvveti, frenleme vb.) hesaplamalarını yapar.
2 Raylı sistem araçları için periyodik bakım, onarım ve tamir faaliyetlerini planlar ve ilgili prosedürleri tanımlar.
3 Çeken ve çekilen araçların sefere hazırlık sürecindeki (sefere verme) kontrol adımlarını ve prosedürlerini açıklar.
4 Raylı sistem işletmeciliğinde yakıt, yağ ve kum gibi sarf malzemelerinin kullanımına ilişkin temel ekonomi hesaplamalarını yapar.
5 Bakım atölyelerindeki iş yüküne dayalı olarak temel bakım-onarım personel ihtiyacını hesaplar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Demiryollarında taşınacak yolcu durumuna göre hesaplamalar. Demiryollarında yük taşınmasında hesaplamalar Şebeke bazında ihtiyaçların belirlenmesi. Demiryolu kazalarına depoların müdahalesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tren ve depo hakkında temel kavramlar ve derse giriş
2 Çeken ve çekilen araçlarla ilgili temel hesaplamalar
3 Hat kapasitesi ve hesabı
4 Hat kapasitesinin artırılması ve hesaplamalar
5 Aktif araç sayılarının hesaplanması
6 Eşdeğer araç metodu ile aktif araç sayısının bulunması
7 Turnist planı ile aktif araç sayısının bulunması
8 Turnist planı ile aktif araç sayısının bulunması
9 Gerçek araç sayısının hesabı ve bakım felsefesi
10 Koruyucu-düzeltici bakım, revizyon ve ilgili hesaplamalar
11 Depoların boyutlandırılması (mimarisi)
12 Atölyeler, bakım-onarım hatları ve hat uzunluğu hesaplamaları
13 İnsan kaynakları ve personel sayısının hesaplanması
14 Destek hizmetleri

Bonnett, C.F., “Raylı Sistemlerin Temelleri”, Çeviri: Erkaya, H.H., Nobel Yayıncılık, 2. Basım, 2013.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 2 6
Ev Ödevi 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5 4 3 3 4 4
ÖÇ 2 4 5 4 3 3 3 3
ÖÇ 3 4 5 4 4 3 3 3
ÖÇ 4 4 5 4 4 4 3 4 4
ÖÇ 5 4 5 4 3 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek