Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SVI121 | İTFAİYECİLİK EĞİTİMİ-II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
İtfaiyecilik ders içeriğini uygulama ile pekiştirilmesinin sağlanması amaçlanmıştır.
Öğr. Gör. Eyüp AĞAR Öğr. Gör. Enes ARSLAN Öğr. Gör. Özlem SAKLICA
1 | İtfaiyecilik mesleğinin dünyadaki ve ülkemizdeki tarihsel gelişimini tanımlar |
2 | Ülkemizdeki itfaiye teşkilatlarının yapılanması ve çalışma esaslarını tanımlar |
3 | Yanma ve yangın konularında bilgi ve tecrübeye sahip olur |
4 | Have knowledge and experience in combustion and fire issues |
5 | Ülkemizdeki itfaiye teşkilatlarının yapılanması ve çalışma esaslarını tanımlar |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok.
Yangın Müdahale Kavramı; Karargah çalışmaları (Yerleşim birimine ulaşım planlaması ve risk belirlemesi, Araç, gereç, malzeme ve personelin hazırlığı, İhbar (çağrı) değerlendirmesi, Ekiplerin teşkili ve görev tanımı); Güç sevki ve ulaşım (yangına hareket); Olay yeri çalışmaları (Araştırma, Yangın merkezinin bulunması, Risk değerlendirmesi, Çevre güvenliği); Müdahaleye hazırlık (Strateji, Güvenlik ve yangın yeri tehlikeleri, Ekiplerin yerleşimi, Ekiplerin organizasyonu); Müdahale teknikleri (Binaya giriş, Kurtarma, Kontrol altına alma, Söndürme, Soğutma); Su temini; Yangın Müdahale tatbikatları. Orman Yangını tanımı, orman yangını söndürme metotları. Deniz Yangını tanımı, deniz yangını söndürme metotları.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Yangına müdahalede havalandırmanın önemi | |||
2 | Havalandırma ekipmanlarının çeşitleri ve kullanım esasları | |||
3 | Havalandırma çeşitleri | |||
4 | Yangına müdahalede zorla girişin önemi | |||
5 | Zorla giriş ekipmanlarının çeşitleri ve kullanım esasları | |||
6 | Zorla giriş yöntemleri | |||
7 | Portatif yangın söndürme cihazlarının önemi | |||
8 | Portatif yangın söndürme cihazlarının önemi | |||
9 | Portatif yangın söndürme cihazlarının çeşitleri | |||
10 | Portatif yangın söndürme cihazlarının kullanım yöntemleri | |||
11 | İtfaiye teşkilatında eğitimin önemi | |||
12 | İtfaiye teşkilatında iç hizmet eğitiminin önemi | |||
13 | Kamu, özel kurum ve kuruluşlar ve vatandaşlara yangın eğitimi verilmesi | |||
14 | Portatif yangın söndürme cihazlarının önemi |
1-Temel İtfaiyecilik Bilgisi 2007, 2-İstanbul İtfaiyesi İtfaiyeci El Kitabı 2008.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 3 | 2 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Örnek Vaka İncelemesi | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | |||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 |