Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL731 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Türkiye’de ve dünyada okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararlarını açıklama, erken çocukluk ve okul öncesi eğitimi inceleme, okul öncesi eğitimden ilköğretime geçiş sürecini analiz etmeye yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
1 | Öğrenciler, erken çocukluk döneminin özellikleri, bu dönemde gelişimi etkileyen faktörler ve bunların sonraki basamaklara etkilerini günlük yaşamdan örnekler yoluyla açıklayabilme hakkında bilgi edineceklerdir. |
2 | Öğrenciler, erken çocukluk döneminde ailenin önemi konusunda araştırma yapma ile ilgili bilgi edineceklerdir. |
3 | Öğrenciler, erken çocukluk eğitimine temel olan görüşlerden hareketle bugünkü uygulamalara yansımalarını değerlendirme hakkında bilgi edineceklerdir. |
4 | Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki öğretmen özelliklerinin çocuğun gelişimi ve okula gelme isteği açısından etkisini değerlendirebilme hakkında bilgi edineceklerdir. |
5 | Öğrenciler, erken çocukluk dönemine yönelik çocuk kitaplarını, çocukların gelişim özellikleri ve gereksinimlerine uygunluğu bakımından değerlendirebilme hakkında bilgi edineceklerdir. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
Erken çocukluk eğitiminin, tanımı, önemi, amaçları, felsefi temelleri, gelişimi; Dünya’da ve Türkiye’de okul öncesi eğitiminin gelişimi; okul öncesi dönem çocuklarının gereksinimleri ve temel ilkeler; okul öncesi eğitim kurumları ve fiziki özellikleri; okul öncesi eğitimi kurumlarında görev alan personel ve özellikleri Öğretmen yetiştirme; okul öncesi eğitim programları; okul öncesi eğitimde yer alan etkinlikler; okul öncesi eğitimde yer alan etkinlikler; okul öncesi eğitimde kullanılan planlar; okul-aile işbirliği; kalite.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk eğitiminin felsefi temelleri | Beyin fırtınası | |
2 | Dünya’da ve Türkiye’de okul öncesi eğitiminin gelişimi | Beyin fırtınası | |
3 | Okul öncesi eğitimin tanımı, kapsamı, önemi ve temel ilkeleri | Beyin fırtınası | |
4 | Okul öncesi dönem çocuklarının gereksinimleri ve temel ilkeler | Beyin fırtınası | |
5 | Okul öncesi eğitim kurumları ve fiziki özellikleri (iç ve dış mekanlar) | Beyin fırtınası | |
6 | Okul öncesi çocuğun temel özellikleri | Beyin fırtınası | |
7 | Okul öncesi eğitimi kurumlarında görev alan personel ve özellikleri | Beyin fırtınası | |
8 | Okul öncesi öğretmen yeterlilikleri | Beyin fırtınası | |
9 | Okul öncesi eğitim programları | Beyin fırtınası | |
10 | Okul öncesi eğitim programları | Beyin fırtınası | |
11 | Okul öncesi eğitimde yer alan etkinlikler | Beyin fırtınası | |
12 | Okul öncesi eğitimde kullanılan planlar (günlük akış, etkinlik planı ve aylık plan) | Beyin fırtınası | |
13 | Okul öncesi eğitiminde okul-aile işbirliği | Beyin fırtınası | |
14 | Okul öncesi dönemde ailenin rolü ve önemi | Beyin fırtınası |
1. Poyraz, H., Dere, H. (2001). Okul Öncesi Eğitiminin İlke ve Yöntemleri. Ankara:Anı Yayıncılık. 2. Aral, N.,Kandır, A., Yaşar, M.C. (2000). Okul Öncesi Eğitim ve Ana sınıfı Programları. Ankara:YAPA 3. Oktay, A. (2002) Yaşamın Sihirli Yılları: Okul öncesi Dönem. İstanbul:Epsilon 4. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (2013). 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı. 5. Demiriz,S., Karadağ,A., Ulutaş, İ. (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara: Anı Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 12 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Okuma | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |