Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL728 | OKUL ÖNCESİNDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı, program geliştirme ile ilgili temel kavramları, program türlerini, program geliştirmenin tarihini, felsefi, psikolojik, ekonomik ve toplumsal temellerini; eğitim programının öğelerini, program geliştirme modellerini, program değerlendirmeyi, program geliştirme sürecini açıklamaktır.
Çocuk gelişimi programı öğretim elemanları
1 | 1. Program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
2 | 2. Okul öncesi eğitim programlarının tarihini açıklar. |
3 | 3. Okul öncesi eğitim kurumlarında program uygulamalarını açıklar. |
4 | 4. Okul öncesi eğitim öğretim programını öğrendiği kuramsal bilgiler çerçevesinde değerlendirmeyi açıklar. |
5 | 5. Çağdaş okul öncesi eğitimi yaklaşımlarını bilimsel bir bakışla açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Okul öncesi eğitimde programın oluşturulması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olarak uygulayabilmek
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar | ||
2 | Program geliştirmenin temelleri | ||
3 | Okul öncesi eğitim programlarının tarihi | ||
4 | Okul öncesi eğitim programlarının tarihi | ||
5 | Okul öncesi eğitim kurumlarında program uygulamaları | ||
6 | Okul öncesi eğitim kurumlarında program uygulamaları | ||
7 | Etkinlik çeşitleri | ||
8 | Etkinlik çeşitleri | ||
9 | Etkinlik çeşitleri | ||
10 | Etkinlik çeşitleri | ||
11 | Etkinlik planı hazırlama | ||
12 | Öğrenme merkezleri | ||
13 | Öğrenme merkezleri | ||
14 | Değerlendirme |
1. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Program Geliştirme, Komisyon, Atatürk Üniversitesi Yayınları, 2019 2. Kuru, N. (Editör) (2020). Okul Öncesi Eğitim Programları. Eğiten Kitap Yayıncılık. 3. Çelik, N. ve Daşcan, Ö. (Derleyenler) (2018) (2. Baskı). Son Değişikliklerle Okul Öncesi Eğitimi Programı ve Etkinlik Kitabı. Anı Yayıncılık. 4. Oral, B. ve Yazar, T. (Editörler) (2017). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 12 | 36 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Okuma | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |