GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL723 DRAMA İLE ÖĞRETİM Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, erken çocukluk dönemindeki çocukların drama ile farklı alanlarda öğrenmelerini gerçekleştirerek öğrenme ortamını daha eğlenceli ve zevkli hale getirmek, ayrıca drama ile değer ve beceri öğretimini de gerçekleştirerek öğrenmelerin daha kalıcı hale gelmesini sağlamak.


Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları


1 Dramada planlamayı bilir.
2 Ders planı hazırlamayı bilir.
3 Drama ile beceri ve değer öğretimi gerçekleştirir.
4 Drama ile erken çocuklukta, matematik, fen, müzik, beden, Türkçe, sanat eğitiminin önemini bilir ve açıklar.
5 Oyun ile yabancı dil öğretiminin önemini bilir ve açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dramada planlama, ders planı hazırlama; drama ile beceri öğretimi; drama ile değer eğitimi; drama ile erken çocuklukta matematik öğretimi; drama ile erken çocuklukta matematik öğretimi; drama ile erken çocuklukta fen öğretimi; drama ile erken çocuklukta fen öğretimi; drama ile erken çocuklukta müzik öğretimi; drama ile erken çocuklukta müzik öğretimi; drama ile beden eğitimi ve oyun öğretimi; drama ile erken çocuklukta yabancı dil öğretimi; özel eğitim ve drama


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi Örnek plan hazırlığı
2 Dramada planlama, ders planı hazırlama Örnek plan hazırlığı
3 Drama ile değer eğitimi Drama ile değer eğitimi uygulaması
4 Drama ile beceri öğretimi Drama ile beceri öğretimi uygulaması
5 Drama ile erken çocuklukta Türkçe öğretimi Drama ile erken çocuklukta Türkçe öğretimi uygulaması
6 Drama ile erken çocuklukta matematik öğretimi Drama ile erken çocuklukta matematik öğretimi uygulaması
7 Ara sınav
8 Vize Haftası
9 Drama ile erken çocuklukta müzik öğretimi Drama ile erken çocuklukta müzik öğretimi uygulaması
10 Drama ile erken çocuklukta yabancı dil öğretimi Drama ile erken çocuklukta yabancı dil öğretimi uygulaması
11 Drama ile beden eğitimi ve oyun öğretimi Drama ile beden eğitimi ve oyun öğretimi uygulaması
12 Drama ile erken çocuklukta okuma-yazmaya hazırlık Drama ile erken çocuklukta okuma-yazmaya hazırlık uygulaması
13 Özel eğitim ve drama Özel eğitim ve drama uygulaması
14 Genel değerlendirme Genel değerlendirme

Erdoğan, T.(Ed.) Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya Drama. Erkan, G. Ve Erdoğan, T.(Ed.) Dramatematik. Erdoğan, T.(Ed.) Yaratıcı Drama ile Çocuk Kitaplarına Yolculuk Kandır, A. (2003). Yaratıcı dramanın okul öncesi eğitim programlarındaki yeri ve hedefleri. okul öncesi eğimde drama teoriden uygulamaya. Kök Yayıncılık. s. 19-28. Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Rol Oynama / Dramatize Etme 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama/Pratik 14 1 14
Soru-Yanıt 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 5 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 5
ÖÇ 2 4 5 4
ÖÇ 3 4 4 5
ÖÇ 4 5 4 5
ÖÇ 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek