Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL723 | DRAMA İLE ÖĞRETİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, erken çocukluk dönemindeki çocukların drama ile farklı alanlarda öğrenmelerini gerçekleştirerek öğrenme ortamını daha eğlenceli ve zevkli hale getirmek, ayrıca drama ile değer ve beceri öğretimini de gerçekleştirerek öğrenmelerin daha kalıcı hale gelmesini sağlamak.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
1 | Dramada planlamayı bilir. |
2 | Ders planı hazırlamayı bilir. |
3 | Drama ile beceri ve değer öğretimi gerçekleştirir. |
4 | Drama ile erken çocuklukta, matematik, fen, müzik, beden, Türkçe, sanat eğitiminin önemini bilir ve açıklar. |
5 | Oyun ile yabancı dil öğretiminin önemini bilir ve açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dramada planlama, ders planı hazırlama; drama ile beceri öğretimi; drama ile değer eğitimi; drama ile erken çocuklukta matematik öğretimi; drama ile erken çocuklukta matematik öğretimi; drama ile erken çocuklukta fen öğretimi; drama ile erken çocuklukta fen öğretimi; drama ile erken çocuklukta müzik öğretimi; drama ile erken çocuklukta müzik öğretimi; drama ile beden eğitimi ve oyun öğretimi; drama ile erken çocuklukta yabancı dil öğretimi; özel eğitim ve drama
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | Örnek plan hazırlığı | ||
2 | Dramada planlama, ders planı hazırlama | Örnek plan hazırlığı | ||
3 | Drama ile değer eğitimi | Drama ile değer eğitimi uygulaması | ||
4 | Drama ile beceri öğretimi | Drama ile beceri öğretimi uygulaması | ||
5 | Drama ile erken çocuklukta Türkçe öğretimi | Drama ile erken çocuklukta Türkçe öğretimi uygulaması | ||
6 | Drama ile erken çocuklukta matematik öğretimi | Drama ile erken çocuklukta matematik öğretimi uygulaması | ||
7 | Ara sınav | |||
8 | Vize Haftası | |||
9 | Drama ile erken çocuklukta müzik öğretimi | Drama ile erken çocuklukta müzik öğretimi uygulaması | ||
10 | Drama ile erken çocuklukta yabancı dil öğretimi | Drama ile erken çocuklukta yabancı dil öğretimi uygulaması | ||
11 | Drama ile beden eğitimi ve oyun öğretimi | Drama ile beden eğitimi ve oyun öğretimi uygulaması | ||
12 | Drama ile erken çocuklukta okuma-yazmaya hazırlık | Drama ile erken çocuklukta okuma-yazmaya hazırlık uygulaması | ||
13 | Özel eğitim ve drama | Özel eğitim ve drama uygulaması | ||
14 | Genel değerlendirme | Genel değerlendirme |
Erdoğan, T.(Ed.) Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya Drama. Erkan, G. Ve Erdoğan, T.(Ed.) Dramatematik. Erdoğan, T.(Ed.) Yaratıcı Drama ile Çocuk Kitaplarına Yolculuk Kandır, A. (2003). Yaratıcı dramanın okul öncesi eğitim programlarındaki yeri ve hedefleri. okul öncesi eğimde drama teoriden uygulamaya. Kök Yayıncılık. s. 19-28. Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 |