GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL722 ÇOCUKLA İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Önlisans


Türkçe


Çocukla İletişim dersini alan öğrencilerin; iletişim ile ilgili temel kavramları, iletişim süreci, iletişim türleri ve ilkeleri, iletişi kurmanın önemini, çocuklarla doğru iletişim kurmanın yollarını kavramalarını sağlamaktır.


Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları


1 İletişimin tanımı ve önemini kavrar.
2 İletişim modelini açıklayabilir.
3 Anne-baba-çocuk ilişkisini kavrayabilir.
4 Doğru iletişim kurma tekniklerini bilir.
5 İletişim engellerini açıklayabilir.
6 Anne-baba tutumlarını açıklayabilir.
7 Çocukla etkili iletişim kurabilir.
8 Etkili iletişim tekniklerini açıklayabilir.
9 Ben dilinin önemini açıklayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İletişiminin tanımı, iletişim ile ilgili temel kavramlar, türleri, yöntemleri, iletişim engelleri, çocuklarla etkili iletişim, anne-baba-çocuk iletişiminin önemi, anne baba tutumlarını kavrama ve doğru iletişim kurmanın teknikleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İletişimin tanımı, önemi ve iletişim modeli
2 İletişim sürecinin temel öğeleri, türleri
3 İletişim yöntemleri, iletişimi etkileyen faktörler
4 İletişim engelleri ve çocuk üzerindeki etkisi
5 Etkin dinleme, empati
6 Çocukla iletişimde kullanılan dil / sen-dili
7 İletişimi kolaylaştıran etmenler
8 Savunucu iletişim, çocuk duygu ve davranış bozukluklarında iletişim
9 Anne-baba tutumları, iletişimde disiplin
10 Anne-baba-çocuk ilişkisi, bağlanma türleri ve kopma
11 Anne-baba-çocuk çatışmaları ve çatışma çözme yöntemleri
12 Boşanma ve çocuk üzerindeki etkileri
13 Kişiler arası iletişim
14 Genel değerlendirme

1. Çağdaş, A. (2012). Anne Baba Çocuk İletişimi, Ankara: Eğiten Kitap. 2. Yavuzer, H. (2016). Anne Baba Okulu, Ankara: Remzi Kitapevi. 3. Voltan Acar, N. (2008). İnsan İlişkileri Ve İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 4. Cüceloğlu, D. (2002). İletişim Donanımları, İstanbul: Remzi Kitabevi. 5. Dökmen, Ü. (1998). İletişim Çatışmaları ve Empati, İstanbul: Sistem Yayıncılık 6. Thomson, P. (2002). İletişimin Sırları, İstanbul: Arion Yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 4 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 133

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4
ÖÇ 5 4 4
ÖÇ 6 4 4
ÖÇ 7 4 4 4 4 4
ÖÇ 8 4 4
ÖÇ 9 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek