GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL718 ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu derste erken çocukluk döneminde fen ve doğa çalışmalarının gerekliliği, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olunması amaçlanmaktadır.


Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları


1 Erken çocukluk döneminde bilimsel düşünceyi geliştirmenin önemini kavrar.
2 Bilimsel süreç becerilerinin önemini açıklar.
3 Çocuklarda bilimsel süreç becerilerini geliştirme yollarını açıklar.
4 Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemini açıklar.
5 Erken çocukluk döneminde fen konularını kullanarak etkinlik hazırlama becerisini kazanır.
6 Farklı yöntem ve teknikleri kullanarak fen etkinlikleri planlar ve uygular.
7 Fen etkinliklerini değerlendirme becerisini kazanır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bilimsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda); temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması; fen etkinlikleri planlama ve uygulama.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi
2 Fen eğitiminde ilke ve standartlar
3 Erken çocukluk döneminde bilimsel düşünme becerileri
4 Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri
5 Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri
6 Fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi
7 Temel fen eğitimi kavramları
8 Ara sınav
9 Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda)
10 Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda)
11 Fen etkinlikleri planlama
12 Fen etkinlikleri planlama
13 Fen etkinlikleri uygulama ve değerlendirme
14 Fen etkinlikleri uygulama ve değerlendirme

1. Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. 2. Arnas Y. (2009). Fen ve Matematik Öğreniyorum. İst. Morpa Yay. 3. Macaroğlu E. (2005). Fen ve Doğa Etkinlikleri Uygulama Kitabı İst. Morpa Yay. 4. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 5 1 5
Rapor Hazırlama 12 2 24
Rapor Sunma 12 1 12
Proje Hazırlama 12 1 12
Toplam İş Yükü (saat) 96

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4 4
ÖÇ 6 4
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek