GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL714 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MATEMATİK EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımını yapar, önemini açıklar.
2 Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemlerini bilir.
3 Matematik eğitimini ve önemini açıklar.
4 Matematik programlarını bilir.
5 Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma kavramlarını açıklar.
6 Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları ile semboller, işlemler, geometri, mekânda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık kavramlarını bilir.
7 Matematik etkinliklerini planlar ve uygular.

Birinci Öğretim


-


[Yok]


Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi
2 Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri
3 Matematik eğitimi ve oyun
4 Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids)
5 Temel matematiksel kavramlarının kazanılması
6 Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma
7 Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma
8 Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma
9 Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları
10 Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları
11 Semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık
12 Semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık
13 Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.
14 Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.

Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi (Dr. Burcu DURMAZ) Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi (Berrin AKMAN) Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitim (Yaşare AKTAŞ ARNAS)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Quiz 2 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 10 2 20
Quiz için Bireysel Çalışma 2 20 40
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4
ÖÇ 4 4 4
ÖÇ 5 4 4
ÖÇ 6 4 4 4
ÖÇ 7 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek