GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL712 ÇOCUKTA BİLİM VE TEKNOLOJİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Teknolojinin yararları, bilimde teknolojinin kullanımı, bilimsel düşünmenin önemi, bilimsel düşünme etkinlikleri, bilimsel düşüncenin gelişimini destekleme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Bilim kavramını tanımlayarak, tarihsel gelişimini ifade edebilir
2 Bilimin doğasının öğretimine ilişkin yaklaşımları tartışarak, etkinlikler düzenleyebilir
3 Çocuklarda kavramsal gelişimi, yaklaşımları ve kavramların hangi yollarla öğrenildiğini açıklayabilir
4 Bilimsel süreç becerilerini ve bilimsel tutumu açıklayabilecek STEM (Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik) yaklaşım temelli etkinlik planlayabilir
5 Bilim etkinliklerini uygulama becerilerine sahip olabilir.

Birinci Öğretim


-


[Yok]


Bu ders kapsamında teknolojinin yararları, bilimde teknolojinin kullanımı, bilimsel düşünmenin önemi, bilimsel düşünme etkinlikleri, bilimsel düşüncenin gelişimini destekleme konularına yer verilmiştir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilim tarihi Beyin fırtınası
2 Bilimin doğası ve öğretimi Beyin fırtınası
3 Çocuk gelişiminde bilimin etkileri Beyin fırtınası
4 Çocuk gelişiminde bilimin etkileri Beyin fırtınası
5 Bilimsel süreç becerileri Beyin fırtınası
6 Bilim ve teknoloji okuryazarlığı Beyin fırtınası
7 Bilim ve teknoloji okuryazarlığı Beyin fırtınası
8 Teknolojinin tanımı, önemi ve kullanımı Beyin fırtınası
9 Çocuk ve teknoloji Beyin fırtınası
10 Çocuk ve teknoloji Beyin fırtınası
11 Çocuk ve teknoloji Beyin fırtınası
12 Bilim eğitiminde bütünleşik program yaklaşımı Beyin fırtınası
13 STEM uygulamaları Beyin fırtınası
14 STEM uygulamaları Beyin fırtınası

Genç Kumtepe, E. (Ed.). (2016). Çocuk, bilim ve teknoloji. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Kol, S. (2017). Erken çocuklukta teknoloji kullanımı. Ankara: Pegem Akademi. Şimşek, N. ve Çınar, Y. (2008). Okul öncesi dönemde fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 28 28
Okuma 10 3 30
Quiz için Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 5 4 4 5
ÖÇ 3 5 5 4 5
ÖÇ 4 5 4 5
ÖÇ 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek