GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL709 RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Risk altındaki çocukları, risk nedenleri ve alınabilecek önlemleri ortaya koymak bu ders kapsamında amaçlanmaktadır.


İlgili akademik personel


1 Risk kavramı ve nedenlerine ilişkin bir bakış açısı geliştirir
2 Şiddet, travma, boşanma, istismar, madde bağımlılığı, ebeveyn kaybı gibi risk durumları ile ilgili bir anlayış geliştirir.
3 Risk altındaki çocukların sorunları ve ihtiyaçları ile nasıl başa çıkılabileceğini kavrar
4 Risk altındaki çocukların hakları, yasal temeller ve yetişkinlerin sorumlulukları konusunda anlayış oluşturur
5 Risk altındaki çocukların durumlarının nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin araştırmalar tasarlar ve yapar.

Birinci Öğretim


Yok


-


Dezavantajlı ve risk altındaki çocuklar kimlerdir? nasıl tespit edilir? Riskli davranışlar nedir? Nedenler, riskli davranışlar ve sonuçları sorunun gelişim sürecine etkisine ilişkin bilgiler vermektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Risk altındaki çocuklara genel bakış Beyin fırtınası
2 Risk oluşturan etmenler, dünyadaki ve ülkemizdeki risk altındaki çocuklar Beyin fırtınası
3 Özel gereksinimli çocuklar Beyin fırtınası
4 Korunmaya muhtaç çocuklar Beyin fırtınası
5 Sosyoekonomik açıdan dezavantajlı çocuklar Beyin fırtınası
6 Göç eden ve sığınmacı çocuklar Beyin fırtınası
7 Parçalanmış aile çocukları Beyin fırtınası
8 Sokakta çalışan ve yaşayan çocuklar Beyin fırtınası
9 Suç işleyen ve suça sürüklenen çocuklar Beyin fırtınası
10 Sağlık sorunları olan çocuklar Beyin fırtınası
11 Doğal afet mağduru çocuklar Beyin fırtınası
12 İhmal ve istismara uğramış çocuklar Beyin fırtınası
13 Bağımlılık ve çocuk Beyin fırtınası
14 Çocuk yaşta evlilik Beyin fırtınası

1. Seçer, Z. (Ed.). (2018). Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Eğiten Kitap. 2. Gülay Ogelman, H.(Ed.). (2020). Dezavantajlı Çocuklar. Ankara: Eğiten Kitap. 3. Güngör, M. (2013). “Risk Altındaki Çocukların Aile Yapıları ve Suça Yönelimleri (Mersin İli Örneği).” Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2):421-434. 4. Yaman, Y. (2018). İstismar ve İhmale Uğrayan Çocuklar ve Eğitimleri. Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimleri (249-277). Ankara: Eğiten Kitap



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Tartışma 1 15
Ev Ödevi 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 1 1 1
Rapor Hazırlama 1 2 2
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 10 1 10
Okuma 14 1 14
Ev Ödevi 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 63

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 5 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek