Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL707 | DAVRANIŞ YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersle çocuklarda davranış yönetimi konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır.
Çocuk gelişimi bölümü öğretim elemanları
1 | Hedef davranışı bilir. |
2 | Davranış yönetme tekniklerini tanıyabilir. |
3 | Davranış sağaltım planını uygulamada öğretmene yardımcı olabilir. |
4 | Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlamada öğretmene destek olabilir. |
5 | Problem davranışları tanımlayabilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Hedef davranış, Hedef davranışın ölçümü ve kaydı, Uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltma, Davranış kaydı teknikleri, Davranış sağaltımı planlama
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Davranış problemlerinin tanımı ve sınıflandırılması | Beyin fırtınası | |
2 | Problem davranışla başa çıkma yöntemleri. | Beyin fırtınası | |
3 | Uygulamalı davranış analizinin temelleri, tarihçesi, tanımı, ilkeleri ve önemi. | Beyin fırtınası | |
4 | Hedef davranış belirleme, tanımlama, ölçme ve kaydetme. | Beyin fırtınası | |
5 | Hedef davranışa ilişkin toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesi | Beyin fırtınası | |
6 | Öğretime karar vermek için verilerin kullanımı. | Beyin fırtınası | |
7 | Davranış artırma İlkeleri ve işlem süreçleri, | Beyin fırtınası | |
8 | Pekiştireç çeşitleri ve kullanımı, | Beyin fırtınası | |
9 | Sembol pekiştirme, | Beyin fırtınası | |
10 | Yeni davranışların kazandırılmasında ilkeler ve işlem süreçleri, | Beyin fırtınası | |
11 | Davranış azaltma ilkeleri ve işlem süreçleri, | Beyin fırtınası | |
12 | Ayrımlı pekiştirme, | Beyin fırtınası | |
13 | Sönme | Beyin fırtınası | |
14 | Tepkinin bedeli | Beyin fırtınası |
AKOĞLU, Gözde, ELİBOL, Doç. Dr. Fatma, Davranış Yönetimi, Hedef Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 83 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |